exceem en slecht slapen

Help!!!! Ik word echt zo moe!! Er si wel altijd wat met me dochter van 6 en half maand nou heeft ze exceem jeuk overal vooral haar gezicht en armpjes. Ik heb nu spul gehad van de huisarts maar daardoor word het erger. Heeft iemand misschien tips voor me. En ja hoor ze begint nu in de nacht iets van 4keer wakker te worden. Dan wilt ze dat je haar troost en dan pas gaat ze slapen het gebeurt ongeveer om de twee uur. Ik ben gewoon gebroken stuk. Kan iemand me aub helpen.

groetjes karima
 
Hoi,
Mijn zoontje heeft ook veel last gehad van eczeem. Hij is nu bijna een jaar. Ik heb toen van de huisarts hydrocortison gekregen, een hormoonzalfje, in eerste instantie hielp dat erg goed maar later minder, en ik moest behoorlijk veel gebruiken, niet echt goed voor zo'n kleintje, ik ben toen doorverwezen naar de kinderarts en heb toen elocon gekregen ook een hormonenzalfje, dit werkt echter veel beter het is dan wel een zwaarder middeltje maar ik smeer het nu alleen als het echt nodig is ongeveer 1 x per week of per 2 weken.
Verder kreeg hij balneum in zijn badje en trok ik hem s'nachts wantjes aan.
Volgens de arts groeien ze er meestal over heen.
Succes. Daan
 
Hoi,
Kun je achterhalen wanneer de eczeem begonnen is? Bij onze zoon was dat ook met 6 maanden toen hij z'n eerste hapjes kreeg. Vreselijk! Ik ben weer helemaal teruggegaan op melkvoedingen in mijn geval borstvoeding en heb toen toen al z'n eten stap voor stap opgebouwd. Dat betekent een week lang hetzelfde geven (als er tenminste niet meteen een reactie op volgt, dan stop je natuurlijk) en opbouwend van 1 lepeltje op de eerste dag en dan elke dag iets meer. Het is dan ook van belang dat je weet wat je het beste eerst kunt geven. Ik weet nog dat ik begon met abrikozenmousse (zelfgemaakt) Welke soorten nog meer weinig reactie geven weet ik niet meer precies maar daar zijn wel boekjes over in de bieb of bij het voedingscentrum. Veel fruitsoorten moet je ook koken voor je het geeft zoals appel en peren. Succes ermee, mijn zoon is inmiddels 4 en kan heel veel eten wat toen helemaal niet goed ging.
 
Terug
Bovenaan