exceem of gewoon droog huidje

Hoi meiden!

Bente heeft een erg droog huidje. Met name haar wangen en voorhoofd, haar borst, haar polsen en haar knieen en knieholtes zijn behoorlijk ruw. Haar knieholtes en polsjes zijn ook nog eens rood. Maar verder is ze niet huilerig en heeft volgens mij ook geen jeuk. Is dit nou wel exceem of heeft ze een super gevoelig huidje. Het ziet er soms echt niet uit. Ik hoor elke keer ook verschillende verhalen over vaseline wel of juist niet erop smeren. (zou de huid afsluiten ofzo) Weten jullie wat het is en wat ik er aan kan doen?
Alvast bedankt voor jullie reakties!!!

Liefs,
mamavanbente
 
Luke heeft het ook op zijn wangen en voorhoofd. Door het cb werd verteld om er vaseling op te doen, maar dat hielp niet. Doen candula (of zoiets) van Dr. Vogel, maar dit hielp ook maar tijdelijk. Toch maar naar de huisarts geweest en nu heb ik 2 zalven gekregen en ik gebruik het nu 3 dagen en het is al bijna weg. Als er geen allergie in je familie voorkomt is het denk ik toch een soort exceem. Ik zou anders gewoon naar de huisarts gaan.
Groetjes
Tessa, moeder van Luke
 
Hoi,

Mijn dochtertje heeft erg eczeem gehad. Op haar gezichtje, borst, hals, benen en bolletje.

BIj haar kwam het door een koemelkeiwitallergie en ben op advies van het cb gaan smeren met vaseline maar idd dit sluit de huid af waardoor het bij haar erger werd en nog meer ging jeuken. Ik ben toen gaan smeren met cardiflor en dat was echt perfect het trekt snel in de huid, verzacht en is jeukstillend.

Dus kijk uit met vaseline. Denk dat het een kwestie is van proberen. Maar een heel klein stukje huid de eerste paar keer dan kan je zien hoe de reactie is.

Verder weinig in badje en absoluut geen zwitsal dat is 9 van de 10x veel te geparfumeerd.

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel.

groeten
 
Hoi allemaal.

Mijn zoontje heeft ook last van droge en rode plekjes in de knietjes enz.
Hij gaat nog maar twee keer per week in bad en dan alleen met een drupje babyolie(niet van zwitzal), verder houd ik de plekjes droog en smeer er niks meer op en nu gaat het een stuk beter er is al bijna niks meer van te zien.
Ik heb ook allemaal smeersels gehad van de huisarts en ook op het cb hadden ze verschillende tips maar niks werkte, zo als het nu gaat gaat het goed.
Als er plekjes zijn die open zijn en komt er vocht uit dan heel dun insmeren met sudocrem.

Gr. Fenna
 
Hallo,

Mijn zoon heeft ook een droog huidje maar dit beperkt zich tot zijn voorhoofdje en wangen, ik smeer het wel regelmatig in met vaseline en ik zie direct dat rode plekjes verdwijnen. Volgens het cb kan dit ook geen kwaad. Maar een buurvrouw van mijn had er laatst over dat haar zoon als baby zijnde ook last had van beginnende exceem, en die deed gewone zemelen in een washandje maakte dit nat en en daar mee over de geirriteerde huid. en eventueelhet washadje met zemelen in bad doen. Dit schijnt te werken. Zij had het van haar oma en ik geloof dat "oma" middeltjes wel werken.

groetjes Saskia
 
hallo,
ons zoontje heeft ook van  plekjes en hier smeer ik vaseline lenette op. Dit sluit de huid minder af en is vetter waardoor de droge plekjes verdwijnen. Deze vaseline is te koop bij de apotheek. Wij hebben er in elk geval goede ervaringen mee.
Succes.
 
Hallo allemaal,

Ikzelf zweer bij calendula kinderolie (smeer ik mijn zoontje dun mee in na zijn bad) en sudocreme. Hij heeft een hele tijd behoorlijk schrale en rode plekken gehad in zijn gezicht en op zijn bovenarmen en bovenbenen. Ik heb er vanalles duurs opgesmeerd maar niets hielp. Uiteindelijk hielp sudocreme nog het beste. Nu is het dus standaard na het bad eerst in de olie (dun!!) en dan de schrale plekjes met sudocrème.
Veel mensen denken dat sudocreme speciaal voor billetjes is maar lees het etiket, je kan het echt overal voor gebruiken.
Maargoed, uiteindelijk zijn al die babyhuidjes ook weer anders en zal het dus niet bij iedereen zo werken. Zeker niet als het om een allergische reactie gaat.
Veel succes!!
Gr. Ingrid
 
hallo,
mijn zoontje had een paar keer zijn hele borstkas onder kleine pukkeltjes (geen puntbloedingen hoor). ik denken en denken en toen bedacht ik me dat ik hem de dag ervoor in bad had gehad met natusan slaap lekker. nu ik dat niet meer gebruik heeft hij dit ook niet meer gehad.
verder heeft hij ook droge plekjes in knieholtes e.d.
hoe goed ik hem ook afdroog.
ik smeer er creme op van zwitsal, met vernix en dat lijkt ook te helpen.
 
Terug
Bovenaan