Exceem?

Ik zou het niet weten, dus vandaar m'n vraag aan jullie. Onze dochter is bijna 8 maandjes en op haar buikje/borst rode plekken die ruw aanvoelen. Ze krapt er ook aan. Is dit exceem?? ook heeft ze kleine pukkeltjes in haar gezichtje??? ik smeer me suf met speciale creme van Natusan maar het helpt niet echt.
Wie iemand raad?? alvast bedankt hoor!
 
Zou het niet warmte-eczeem kunnen zijn, zo klinkt het wel een beetje?
Eczeem, komt dacht ik, meer voor in knie- en ellenboogholtes. Anders gewoon even vragen bij cons. bureau of huisarts.
Ik smeer er bij mijn dochter sudocreme op en als het al erg droog is, eerts babyolie en dat wat sudocreme.
 
Kan inderdaad echt exceem zijn.
Mijn dochter van 3 mnd heeft precies hetzelfde.
de vlekjes vertonen kleine cirkeltjes.
moet je maar eens goed op letten.
Mijn dochter bleek Douwworm te hebben.
Als je het niet vertrouwd gewoon je huisarts bellen.
En smeren met vaseline is het beste of hele vette zalf die je via je huisarts kan krijgen.
Succes.
 
Als het echt exceem is (en zo klinkt het wel) werkt Parfenac waarschijnlijk wel. Ik zou het alleen niet zomaar uitproberen, maar eerst even langs de huisarts gaan!

Succes,
Michelle
 
hoe vaak doe je haar in bad als ik vragen mag? mijn dochtertje had op een gegeven moment ook eczeemachtige uitslag in haar gezichtje en rompje met name, maar dat verdween toen ik haar nog maar om de dag in bad deed ipv elke dag.
verder hielp zuurvrije vaseline erg goed (lekker vet en er zit niets in verder)

gr sandra
 
Onze zoon heeft ook exceem (hij is nu 7,5 mnd) en bij bays is het zo dat de ecxeem zich bijna altijd uit in het gezichtje op de wangetjes en op de romp en schouderbladen. Wij zijn inmiddels bij een door verwezen naar een dermatoloog die ons hydrocortison heeft gegeven (is een lichte hormoonzalf) ik hoop dat dit nu eindelijk gaat werken aangezine we al sinds ons zoontje 10 weken is aan het zoeken naar iets dat helpt. Verder gaat hij 1 keer in de week in bad en gebruikne we geen wasverzachter oid alle zwitsal producten ook la de deur uit gedaan want daar zit veel parfum in. Ik zou zeker naar de huisarts gaan die kna je in eerste instantie vast verder helpen....heel veel succes!

Groetjes
 
Terug
Bovenaan