exceem

Hallo,

Ons zoontje van 12 weken heeft erge last van exceem in zijn gezichtje.
De huisarts schrijft hydrocortizone voor, maar wij gebruiken het liever niet. Nu zei een drogist dat ABC Dophilus powder erg effectief is. Heeft iemand hier ervaring mee? Op het potje staat een halve theeleper per dag, terwijl de drogist een halve theelepel per voeding adviseert.

Hebben jullie nog andere tips?
 
Wij hebben kort deze zalf gebruikt en hij werkte goed!
Met de drogist hebben we dezelfde ervaring (met een vergelijkbaar product), zij adviseerde ons ook door elke fles een half schepje en op het potje staat een half schepje per dag....Ik moet nog tergbellen om te vragen of dit misschien een vergissing is.
 
Hoi,

Ik heb ABC gebruikt voor zijn darmpjes, hielp niet echt, ik deed halve tot hele theelepel op de ochtend voeding (gaf nl borstvoeding en vond 1x afkolven wel genoeg). Ik zou trouwens niet meer dan de verpakking aanhouden (staat er niet voor niets op denk ik).

Mijn zoontje had erg last van een droge huid en exceem om zijn benen. Achteraf gezien kwam dat vanaf het moment dat ik zwitsal olie ging gebruiken. Nu smeer ik zijn gezicht elke dag in met weleda baby olie of vaseline en het gaat erg goed.

Sterkte er mee.

Groeten Liesbeth
 
ja ik snap je reactie wel.ik weet zelf uit me werksituatie dat het een heftig middel is.het is een hormoonzalf.mijn dochter heeft nu antibioticakuur en kreeg uitslag op rug en buik en nu is ze vrolijk en gaat weer spelen en nu huilt ze de hele dag wegens die jeuk.ze had ook tijdje last van exceem om haar handen.mijn arts heeft ook die zalf voor geschreven,maar me arts had die dag ervoor wel alles al uit gezocht in de boeken etc.hij zei je mag het wel gebruiken,maar niet te lang en dun smeren.hij had ook wel liever dat je het met vaseline insmeerde nu doe ik dan als ze naar bed gaat met die hydro zalf en overdag regelmatig met vaseline,maar het is wel een goed middel.ik heb die afweging gemaakt van niks is erger dan jeuk en uitslag.
 
hoi toevallig had ik het laats met een nicht erover en haar zoontje kreeg ook allergie van abc poeder daarentegen gebruik ik het zelf voor mijn dochtertje minder dan een halve theelepel en denk wel dat het werkt
 
Ik heb ABC Dophilus ook voor de krampjes gebruikt en dat werkte prima. Tegen eczeem weet ik niet. Je moet wel 2 weken volhouden tot het werkt. Ik deed elke voeding een mespuntje, zodat het totaal niet boven de halve tot een hele theelepel kwam.
Succes!
 
Hoi mijn zoon heeft ook rond de 12 weken een soort eczeem gehad, ik kreeg ook hydrocortison zalf voorgeschreven. Ik heb het niet gebruikt. Ik ben naar de natuurwinkel gegaan en heb van VSM een zalf gehaald voor eczeem en andere huidirritaties, werkte fantastisch en je smeert je kind ook niet in met een hormoon zalf.

succes met een keuze maken over welk product je wilt gaan gebruiken.

 
Terug
Bovenaan