exceem

Mijn zoontje heeft last van hele ruwe plekken op armpjes,beentjes en voorhoofd. Nu zit er ook zo'n plek op z'n hoofdhuid onder zijn haartjes. Zijn gezicht en romp zijn bedekt met hele kleine mini rode pukkeltjes (vooral ik zijn nek en op zijn rugje) Dit is nu al een maand of twee zo. Ik dacht steeds het gaat wel over. In zijn badje gebruik ik balneum badolie en verder smeer ik op zijn huidje maar niets. Maar sinds een paar dagen begint hij er met zijn handjes overheen te vrijven en maakt kreunende geluidjes. Dit lijkt duidelijk op jeuk. Ik heb een afspraak met de huisarts voor woensdag. Maar ik vroeg me af of jullie dit herkennen en wat jullie eraan deden. Van de huisarts krijg ik vast hormoonzalf?! Vind het niet prettig om te gebruiken maar het zal wel goed zijn dan.
Hoop op herkenbare reacties
liefs marjolijn
 
Ik smeer mijn dochter haar plekjes vaan ik met vaseline, lekker vet. Als je hormoonzalf krijgt wissel dit dan event. af met vaseline/lanette creme, lekker vet
groetjes Irene
 
Hoi
mijn dochter heeft ook eczeem, en heeft ook hormoonzalf gekregen, met daarnaast een hele vette witte creme genaamd Lanette.
als je die hoormoonzalf steeds heel weinig opsmeert met een max van 3 dgn kan het absoluut geen kwaad.
juist als je het droog laat dan gaan ze er last van krijgen omdat het dan gaat schilferen.
je kunt ook zemelen bad gebruik, is te koop bij trekpleister en is op natuurlijke basis.
Is een stuk goedkoper dan balneum en werkt het zelfde.
ik zou wel stoppen met zwitsal ed want daar zit parfum in en daar kunnen ze ook last van krijgen.
veel succes
 
HOi,

Mijn dochtertje heeft ook eczeem dit door een koemelkallergie. Daarbij had ze ook andere allergieen waaronder voor soja ( wat in balnehum zit) en vaseline.

Ik deed haar alleen in bad met water en smeerde de eczeemplekken in met cardiflor van vsm.
Dat is ook jeuk stillend.

Denk dat je eerdst de oorzaak van de eczeem moet vinden en dan pas aan horoonzalf moet denken.

Succes
 
ik gebruik parfenac voor de kleine man, hij heeft ook eczeem en koemelkallergie en kon dus ook niet tegen balnehum, maar sinds we parfenac gebruiken is hij schoon van eczeem.en hier zit ook geen hormoon bende in en we kregen dit via de kinderarts
 
Ik gebruik ook vasaline ook op de plekjes op zijn hoofdje. (heeft gelukkig niet zo veel haar op zijn hoofd) in plaats van balneum kun je ook zemelen in een gaasje knopen en deze in bad doen. Het baaltje een beetje uit knijpen dan komen de sapen uit het baaltje in het water. Heel natuurlijk spul. Wordt zijn huidje ook lekker zacht van. Daarna vasaline er op. Verder gebruik amandel olie van knuip voor baby massage dat is ook heel erg zacht voor zijn huidje.
 
Hai, amandel olie van Kneipp, zou ik in eerste instantie niet zo geven aan kindjes met exceem of gevoelige huid, zit best wat parfum in en vast ook andere hulpstoffen, is niet speciaal voor baby's of hypoallergeen geemaakt.

Voordeel van creme is dat het in de huid trekt. , zoals lanette, etc.
Vaseline trekt minder in de huid, sluit de huid wat af.
Wel handig dus tegen de weersinvloeden op de huid, als je buiten wandelt met kindje( gaat het in Nederland ooit nog eens stevig vriezen???)Maar de huid soepel houden lukt beter met een creme.

Overigens pas ook op met de jeukstillende badolie van Balneum Hermal, daar zit SOJA in , Soja staat echt in een top tien voor waar kinderen allergisch op reageren............Helemaal met bovenstaanden eens, zemelen............ik weet dat ze het in ieder geval bij een DA drogist verkopen.Daar kocht ik het altijd.
Hey succes.
 
Terug
Bovenaan