Exceem

hallo medemoeders, graag jullie tips en adviezen tegen exceem. Mijn zoontje heeft op dit moment weer heel erg last van exceem, bultjes, droge huid enz. In de zomer gaat het over het algemeen genomen aardig goed maar zodra de verwarming weer een tijd aanmoet is het weer pet. In bad doe ik inmiddels al helemaal niks (voorheen alleen spul van weleda) meer en voordat ik hem ga afdrogen smeer ik hem in met weleda olie. Van de huisarts krijgen we alleen cetamogrocol (schrijf het geloof ik niet helemaal goed) maar dat dat nou echt helpt.. Tegen z'n droge huid wel maar dat is het probleem op het moment niet. Ik ben bang als ik nu weer naar de dokter ga dat ik richting hormoonzalf ga en dat heb ik liever niet. Heeft iemand misschien nog tips???? Alvast bedankt!!
 
Zeer  vervelend is dat exceem. Mijn zoontje had er ook vreselijk last van. Hij kreeg het door allergieen voor bepaalde producten.

Wat misschien helpt is:
* Een neutrale waspoeder. En azijn bij de was  doen (breekt het waspoeder af, ofzo)
* Alleen katoenen kleding.
* Niet te warm aankleden.
* Ik ken dat Weleda olie niet, maar meestal droogt olie juist uit. Door die zwitsal olie krijg  hij juist een drogere huid.
* Niet te warm bad.
* Balneum extra vettend in bad doen.
* Zo min mogelijk in bad, water droogt uit.

Voor de zalf: Bij mijn zoontje werkte Unquentum Leniens erg goed-> dat is een goed vettende zalf. Wat je ook kan vragen aan de HA is een teerzalf. Ik had: koolteeroplossing 10% vaselinelanettecreme. Dat is dus ook gelijk goed vettend.

Tja en anders wordt het idd hormoonzalf. Het helpt erg goed, maar het is niet ideaal.
Vraag anders verwijzing naar een dermatoloog.

Heel veel sterkte.

Groetjes Mylene
 
Hallo,

Onze zoon Huub heeft ook vanaf zijn 2 maanden erg veel last van eczeem gehad.
Heel veel zalfjes ed geprobeerd maar niks leek te helpen.
Tot dat ik het adres kreeg van een chinese vrouw uit Zeeland (NBR).
Zij werkt met chinese kruiden en drukpunten. Ik heb een afspraak gemaakt en erheen gegaan. Na 3 dagen was het voor 95% procent weg. Geen jeuk meer.
Het is geweldig!!
Huub is 3 x behandeld en hij is er vanaf.  
Soms als hij iets gegeten heeft waar hij wat op reageerd smeer ik er wat zalf van haar op en binnen 2 dagen is het weer weg.
Het is niet goed om altijd met hormoonzalf ed. te smeren het word er ook niet beter op je onderdrukt het gewoon.
Kijk eens op haar website. www.tcm-ccmc.nl
Misschien heb je er wat aan.

Succes ermee.  
Groetjes Mama van HUUB
 
Bedankt voor de tips! Ik heb toch maar een afspraak gemaakt bij de huisarts voor vrijdag en ik zal de namen van de cremes die jullie hebben gegeven zeker meenemen.  Hij heeft inmiddels echt allebei zijn beentjes helemaal vol met bultjes, zijn bovenarmpjes en zijn gezichtje begint nu ook al een beetje. Weleda is een produktlijn op basis van calendula. Ik ben er inmiddels achter dat ik zeker geen Zwitsal of zoiets moet gebruiken want dan is ie na 3 dagen van top tot teen helemaal schraal. Ik weet het verder ook even niet meer. Wel dat ik dit heel erg zielig vind want hij heeft zo'n jeuk. Begin ook al te denken dat ie misschien wel allergisch is voor de kat. Weten jullie of er al een allergietest gedaan kan worden op deze leeftijd?
 
Bedankt voor de tips! Ik heb toch maar een afspraak gemaakt bij de huisarts voor vrijdag en ik zal de namen van de cremes die jullie hebben gegeven zeker meenemen.  Hij heeft inmiddels echt allebei zijn beentjes helemaal vol met bultjes, zijn bovenarmpjes en zijn gezichtje begint nu ook al een beetje. Weleda is een produktlijn op basis van calendula. Ik ben er inmiddels achter dat ik zeker geen Zwitsal of zoiets moet gebruiken want dan is ie na 3 dagen van top tot teen helemaal schraal. Ik weet het verder ook even niet meer. Wel dat ik dit heel erg zielig vind want hij heeft zo'n jeuk. Begin ook al te denken dat ie misschien wel allergisch is voor de kat. Weten jullie of er al een allergietest gedaan kan worden op deze leeftijd?
 
Verstandig dat je vrijdag weer naar de huisarts gaat. Zeg dat je doorgestuurd wil worden naar het ziekenhuis, daar hebben ze veel meer kennis en ervaring. Ik weet niet hoe oud je zoontje is. Waarschijnlijk 2of 3, anders zou je wel in een ander forum zitten. Maar er is een bloedtest (rass-test). Deze  kan je in principe pas doen vanaf 4 jaar, ivm afwijkende uitslagen. Dingen waarvoor hij allergisch is, komen uit de test als niet allergisch, terwijl hij dat dus wel is.
Mijn zoontje kreeg zo een bloedtest nog voor z'n eerste jaar en bij hem kwamen er wel veel allergien uit, dus het kan mogelijk wel werken. En anders moet je een belasting test doen, moet je even vragen naar een verwijzing naar een dietist.

Veel succes vrijdag, en ik hoop op goed nieuws!!

Groetjes Mylene
 
Terug
Bovenaan