exceem?

Hoi dames, mijn zoontje is bijna 1 jaar en heeft sinds kort weer erg last van (ik denk) exceem.Rode vlekken die droog aanvoelen en dan vooral op zn schouderbladen en in zijn zij op zn ruggetje. Ik smeer hem nu in met lanette vaseline maar weet me ff geen raad.Hij heeft er sinds vandaag ineens veel last van..er zijn meerdere vlekken bijgekomen..dat zal ook wel komen door de verwarming,het korte badje etc.. maar heeft iemand hier ervaring mee en kan me wat tips geven?Ik bel zowieso de huisarts morgen.

grt inge
 
Klinkt wel als exceem idd. Tips heb ik wel, maar geen snelle oplossing helaas.

Koel badje, zo'n 35 graden maximaal en zeker niet elke dag.
daarna insmeren met een vette lotion, lanette is daar inderdaad super voor.
luchtige kleding aandoen, zeker niet te warm aankleden.
Heb je sinds kort iets veranderd aan zijn eetpatroon, misschien is hij allergisch??

Hopelijk weet de ha morgen wat meer!
 
Dermalex repair... zo bij de drogist te koop... ook speciaal voor eczeem... bij ons hielp het goed. Bij de huisarts krijg je alleen hormoonzalf die de huid dun en gevoeliger maken... het helpt wel even en in ernstige gevallen kun je het gebruiken. Maar ik doe het zo min mogelijk...

Wij zijn er een homeopatisch traject mee in gegaan... met als gevolg dat zij na 1 behandeling en daarna 1 keer wegsmeren met hormoonzalf al ruim een half jaar eczeemvrij is!



 
Ook thijs had eczeem. Ben eerst bij de huisarts geweest, kreeg toen zalf, maar na 2 weken heb ik om een doorverwijzing gevraagd naar de dermatoloog.
Thijs was net 6 maanden toen hij aan de beurt was.
Na 3x terug op controle geweest te zijn (een periode van 2 maanden), was het zo goed als over.
Ons ventje heeft enorm veel jeuk gehad. Echt tot bloedens toe krauwde hij zich open. Dit is nu gelukkig helemaal over.
Nu is hij 13 maanden, alle zalfjes zijn inmiddels op en gestopt en het blijft weg.
Blijf dus niet te lang aankijken, maar vraag om een doorverwijzing
 
Mijn dochter heeft er ook heel lang last van. Ik had van alles gebruikt. Maar niets hielp. Op een gegeven moment ben ik naar de doktor gegaan. Het ene naar het andere middeltje voorgeschreven gekregen. Het exceem bleef. Ik ben toen doorverwezen naar de dermatoloog. Ik heb toen een zalf gekregen op hormoon basis. 5 dagen licht insmeren en 2 dagen stop. En wat denk je, weg exceem. Soms komt het terug. Dan smeer ik het 1x voor het slapen in en de dag erna niets meer tezien. Ik heb het hooguit 3 weken 5 dagen lang achter elkaar gebruikt. Ze heeft nog wel een gevoelige huid en let daarom op alles te kopen. Wat parfum vrij is. Misschien een tip de Dermatoloog. Succes.
 
Terug
Bovenaan