Exceem

Hoi,

Diederik heeft de hele winter (dus bijna zijn hele leven;-) al last van een extreem droge (gezichts)huid. Echt op het schrale af. Ik vind het zo zielig, soms jeukt het ook erg. En het ziet eruit alsof ik hem niet goed verzorg, maar ik doe er voor mijn gevoel alles aan om het te verhelpen, niets helpt alleen.

Vandaag op aanraden van het CB begonnen met Weleda producten van de babylijn, omdat dat helemaal natuurlijk is. Ik gebruikte al Neutral e.a. hele milde producten, maar wat ik er ook op smeer... hoop dus van harte dat het hiermee wel beter gaat.

Hebben jullie hier ervaring mee? En wat hielp bij jullie? Ik heb ook het idee dat ze er in zekere zin gewoon overheen moeten groeien, klopt dat? En wellicht dat het beter gaat zodra het wat minder koud wordt.

Nou ik hoop dat jullie nog tips hebben, ik word er soms een beetje onzeker van en vraag me dan af: wat kan ik nu nog doen?

Ha Blossom,

Ik zelf heb er geen ervaring mee, maar mij werd wel van te voren gezegd dat we een berhoogde kans hadden dat onze dochter het ook zou krijgen met haar geboorte (afkloppen) maar dat is gelukkig niet het geval.
Dit komt omdat mijn partner (en familie) hier wel last van hebben.

Het iets heel vervelends, en vooral voor zo een kleintje lijkt mij.
Ik heb de laatste maand van mijn zwangerschap in een keer exceem gekregen aan mijn voet en werd gek, echt gek van de jeuk! Aghhhhh...
Nachten lang heb ik ervan wakker gelegen van de jeuk.
Nu is het gelukkig over maar naar de bevalling heb ik het wel aan mijn ogen gekregen..
Afijn, maar om terug te komen op jouw verhaal.
Een vriendin van mij heeft ook een kleintje die het echt heel exctreem heeft, zo zielig.
En hij krijgt nu teerbehandelingen en dat schijnt erg goed te helpen...
Het heeft niks met verzorging te maken en dat moet je je zelf ook niet aanpraten.

Anders moet je eens een doorverwijzing vragen naar de kinderarts, die kunnen je vast wel verder helpen.

Hou me op de hoogte en sterkte.

Wat vervelend. Karlijn heeft de eerste weekjes van haar leven wel heel veel last gehad van droge huid, haar beetjes waren helemaal wit zo droog. Ik smeerde er vaseline op. Gelukkig is het nu een heel stuk beter.

Vind de tip van Sens, je laten doorverwijzen naar een kinderarts geen verkeerd idee. Die kan je vast wel verder helpen.

Succes!

Warren had ook zo'n extreem droge huid, maar het gaat nu stukken beter! Wat wij hebben gedaan op aanraden van de huisarts:

Max. 3x per week in bad en dan Balneum extra vettende badolie gebruiken. Daarna smeren we 'm in met een voorgeschreven creme: Vaseline Cetomacrogol zalf.

Hij heeft nog wel wat schuurpapier-achtige plekjes, vooral op z'n knieën, maar het gaat echt zoveel beter! Vooral z'n buikje was zooo droog.

Succes!
X
Evje

Hoi Blossom,

Hier hetzelfde probleem maar wel opgelost. Ik hoop dat onze oplossing ook jouw oplossing is: Inderdaad Balneum badolie voor in bad en niet vaker dan 2 keer per week in bad doen. Ik maak gebruik van Eucerincreme. Kost wel even wat, maar werkt zowel bij moeder als bij dochter ontzettend goed bij eczeem. Als je het gaat gebruiken, laat je even weten of dit voor jou ook de oplossing is?

Groetjes, Irene

Hier ook beide kindjes veel eczeem, en wel in zo'n mate dat een zalf of zeep als Balneum, Neutral enz niet helpen. We hebben de kids bij de dermatoloog onder behandeling en sindsdien gaat het iets beter, maar idd.. jeuk isvreselijk.
Hiertegen is er voor onze dochter toen druppels voorgeschreven. Dit is van Fenistil en werkte prima. Jeukstillend.
Verder vliegen de tubes vaseline erdoor, 3 x dgs zalven, maar dit is gewoon vochtinbrengend hoor en gaat de eczeem beslist niet mee over, dus laat het daarmee niet afdoen en als het erger wordt verwijzing vragen want sommige artsen doen dat niet snel. Zo ging het bij ons ook, en toen ik na vele maanden toch terecht kon schrok de dermatoloog ervan hoe erg het was... Niet leuk dus.
Onze zoon, nu 4,5 mnd gaat slechts 1x p.w in bad ivm droogte vd huid, verder gewoon wassen... zonder zeep.

Terug
Bovenaan