express stout doen!

Hey,

Wat te doen met express stoute kindjes?
Mijn lieve dochter vind het geweldig om iets te doe wat niet mag! En als ik haar dan terecht wijs, dan is ze helemaal blij. Gaat ze lachen.

Wat te doen? Iemand tips?
Ik doe nu als ze iets doet wat niet mag nee zeggen, nog een keer nee, en dan weg zetten.

Liefs,

T

Ooooh,
Zó herkenbaar!

Hier krijgt meneertje helemaal een glundergrijns als ik 'm vertel dat iets niet mag, voiral als het iets is wat hij donders goed weet!
Echt zo'n onwijze ondeugende aap, nu al!

Tips ook hier welkom!

X
Evje

Ik ken het,
Joelle kijkt mij eerst aan als ze iets gaat doen wat niet mag en dan lacht ze heel lief en ondertussen gaat haar handje naar iets wat niet mag.
Ik wil haar dan straffen maar dan moet ik echt mijn lach inhouden.

Hihi...denk dat dit echt wel de leeftijd is.want hier ook soms expres stout zijn.hij gooit soms iets weg en kijkt dan naar je en begint te lachen,en is helemaal blij als je meelacht...dan schater die het uit.eigenlijk moeten we er niet om lachen maar dat valt dan niet altijd mee.
hij vind tegenwoordig ook grappig om in je gezicht te slaan.dan moet ie vreselijk lachen,zie dan je gezicht maar eens in de plooi te houden.
ah ja is een fase en denk niet dat we er teveel aandacht aan moeten geven,straks begrijpen ze alles beter en gaan ze vanzelf ook beter luisteren
liefs jootje

haha.. nou dat scheelt dan weer :p
Hier is slaan ook ontzettend leuk!

Ik vind het soms best moeilijk wat ze wel en niet begrijpen. Ik kan Floor best al opdrachten geven, als pak je jas. Pak je schoenen.
Of vragen stellen als, waar is je drinken? Waar is je knuffel. Krijgt mama een kusje?

Maar "niet mogen" is dan weer te moeilijk...

Liefs,

T

Ah, wij hebben ook een 'slagvaardig' mannetje en hij heeft behoorlijk wat kracht dus als hij je in je gezicht mept, ben je echt niet blij! Ik ben eigenlijk blij om te lezen dat jullie kindjes dat ook doen, want ik voel me er soms haast verlegen mee bij andere mensen (daar doet hij het ook bij ;-).

Hij is echt een rauwdauwer, alles gaat met grof geweld. Een echt ventje, maar een beetje temperen op zijn tijd is wel nodig. Hij snapt daar alleen echt nog niet heel veel van.

En inderdaad, Diederik doet ook graag ondeugende dingen zoals tegen de televisie slaan met platte handen. En dan kijken of ik reageer. Ik merk dat hem negeren soms gewoon het meest effectief is want dan is de lol er snel vanaf. Verder gaat hij ook 'over de flos' als hij iets perse wil wat hij van mij/ons niet mag. Dan kan hij echt gaan krijsen om proberen af te dwingen om het toch te mogen. Ik probeer dat te negeren en hem af te leiden, maar soms denk ik wel: help, wat moet dit worden? Maar tegelijkertijd is het volgens mij ook een lastige periode, zo vlak voordat ze gaan praten. Ze willen al van alles, maar weten niet hoe ze het moeten verwoorden of snappen niet altijd wat papa/mama zegt.

Terug
Bovenaan