extra bijtank momentje.... tips?

Onze dochter is nu 6 wk, een kleintje 50cm en 3620gr op het moment...
Ze drinkt 7x 90/3.... dit is om de 3u soms om de 4u.....
Af en toe meldt ze zich alweer na 2u en dan drinkt ze rond de 40/50cc bij, daarna op het gewone tijdstip weer 90/3.

Nu hebben we geprobeerd om van 90/3 naar 120/4 te gaan... gewoon om te kijken of ze wat extra drinkt en dan die extra bijtank voeding niet meer hoeft... alleen stopt ze dan evengoed met bij de 100cc. Haar maagje zal er dan nog wel niet aan toe zijn... Maar soms vervelend als ze even tussendoor dorst heeft en maar beetje drinkt... Iemand een tip??

Verder meldt ze zich 's nachts ook nog om de 3,5u... maja ze is ook nog licht dus zal nog wel even duren voor ze doorslaapt.
 
Je zou 'ns kunnen proberen om de grotere fles te geven in combinatie met een grotere speen. Ik denk dat je nog een 1 hebt? Misschien moet je proberen om een 2 te gaan gebruiken. Het is soms wat uitproberen, maar bij ons werkte dat wel goed. De laatste voeding (23.00) deden wij met een grotere fles (dus overdag 90+3 en dan 23.00 120+4) én een grotere speen. Vaak zijn ze op een bepaalde tijd tijdens het drinken gewoon moe en drinken ze niet meer. Door de speen te vergroten krijgen ze meer binnen in dezelfde tijd. Kijk maar 's hoe het gaat.
Verder is je dochter natuurlijk nog erg jong, het zal vanzelf beter gaan, maar als je het een beetje kan helpen dan is dat natuurlijk fijn.
Succes!
 
Oh, en zeker in de eerste weken gaven wij wel voeding op verzoek BEHALVE de (wat wij vonden) de laatste voeding. Die deden we altijd rond 23.00. Of hij nou sliep of niet, gewoon even voltanken voor de nacht. Ik denk dat dit heel veel ouders doen.
 
Hey meid,

Wat een zoektocht hè???? Ik herken het... bij mijn eerste vond ik het ook zo'n gedoe. Nu bij mijn tweede (3 weken oud) is het veel minder zoeken. Huilen betekent gewoon niet altijd honger. Vaak willen ze gewoon aandacht.
Ik denk dat je dochter geen honger heeft als hij zich na 2 uur al 'meldt' aangezien ze dan maar weinig drinkt. Waarschijnlijk wil ze dan gewoon even 'mama-tanken'... dus lekker gaan zitten met haar en een pinkje in haar mondje... beetje zoethouden dus. Dan zul je zien dat ze haar fles wel goed leeg drinkt een uur of anderhalf later.

En dat doorslapen... dat komt vanzelf wanneer ze zwaarder worden en meer gaan drinken overdag... dat kost wat meer tijd!

Succes ermee!
 
Je schrijft het zelf al ze is nog zo klein en licht. Ze heeft die vele kleine voedingen gewoon nodig.Over een week (of 2) nog eens proberen. Als ze behoefte heeft aan grotere flessen zal de fles snel helemaal leeg gaan en zal ze onrustig blijven na de fles, niet in slaap vallen bijv.
 
Onze dochter is een grote, flinke meid, en die deed dit ook. Na 2 uur huilen, halve fles drinken of nog niet eens. Achteraf denk ik dat ik haar dan een speen moest aanbieden, om haar zuigbehoefte te bevredigen. Wie weet een tip voor jou?
Succes!
Liefs
 
Terug
Bovenaan