Extra bv als mij zoon niet kan slapen. Hoe doen jullie dat met fv?

Hallo moeders,

Sinds  afgelopen week heeft mijn zoontje van 15 weken moeite met in slaap komen rond 19.30 uur. Voorheen viel hij vrijwel meteen in slaap na zijn voeding, maar nu huilt hij veel. Na een kwartier ga ik kijken, maar zodra ik de kamer uitloop, begint hij weer te huilen. Dit hou ik zo'n drie kwartier vol en daarna vind ik het welletjes en haal ik hem uit bed. Als 'troost' (of omdat hij nog honger heeft, maar volgens mij kan dat bijna niet omdat hij voor het slapen gaan al 15 - 20 minuten drinkt) geef ik hem dan weer de borst, waarna hij uiteindelijk in slaap valt. Een enkele keer heeft dit ritueel zich nog een  keer hehaald. Nu vind ik het prima om hem extra te voeden rond deze avonduurtjes als hij daar rustig van wordt. Maar hoe doen moeders dat die flesvoeding geven? Jullie geven toch geen extra flesje op zo'n moment? Ik hoop en verwacht eigenlijk, dat dit uiteindelijk ook wel weer over zal gaan . . Misschien een sprongetje? (altijd op zoek naar een verklaring, toch?)


Ik lees graag jullie reacties. Ben namelijk erg benieuwd

Groeten van Martine
 
Hoi,

Ik geef mijn zoontje (nu 4 maanden) de fles en hij doet het op zijn schema goed en heeft geen moeite met inslapen, omdat ik denk dat hij honger heeft. Hij huilt wel vaak voor het slapen gaan en soms kan hij dat wel een uurtje volhouden, maar dat heeft hij schijnbaar nodig, want dan is hij ook op de arm niet te troosten. Is niet elke dag maar ong. 1 keer per week. Zijn huilmomentje noemen we dat.
Ik weet dat je met bv op verzoek mag voeden en als jij dat geen probleem vindt zou ik dat lekker doen. Maar het kan ook zijn dat je borstvoeding 's avonds terug loopt........en dan eerder weer honger heeft. (heb ik  wel eens gehoord).
Omdat je 's nachts rustiger bent dan overdag kan de bv overdag genoeg zijn en doordat je overdag toch wat drukker bent kan het voor de avond wat minder zijn. Hoeft natuurlijk niet, maar dit heb ik wel eens gehoord van moeders die ik ontvang op het kinderdagverblijf.

Succes groetjes van MIeke
 
Hoi Martine,
Jou verhaal kan mijn verhaal zijn. Mijn dochter is nu bijna 1 jaar en heeft dit vele avonden zo gedaan. Probeer altijd eerst zonder te voeden haar te kalmeren en in slaap te krijgen maar dat lukte bijna nooit.......en raad eens het lukte mijn man wel.We hadden dit ook al gemerkt toendertijd met onze zoon. Ik ruik namelijk naar melk en naar borst. En daar werden ze dus juist onrustig van. Ik heb geen honger maar ik ruik het wel en wil ik nu wel of niet. Dus vaak ging mijn man juist naar onze dochter toe. En soms kreeg hij haar ook niet stil en dan weet ik gewoon dat ze gewoon nog een toetje wil Dus dan gaf ik haar de borst, ook al had ze uur geleden bijna een half uur bij me gedronken. En ze wilde regelmatig (soms wel elke avond) een toetje. En ik gaf (geef) de borst op verzoek.....
Soms wilde ze 's-avonds wel om het uur bij me drinken. En tot nog maar paar weken geleden kwam ze 's-nachts nog 2 of 3 keer. Nu nog maar 1 keer.

Het kan inderdaad een "sprongetje" zijn van je zoon. Kijk gewoon hoe hij is en als het helpt om hem nog even aan te leggen, dan waarom niet? Misschien heeft hij gewoon even extra behoefte aan warnte en het bij jou zijn.
Veel sterkte
Chantal



 
Hoi Martine,
Jou verhaal kan mijn verhaal zijn. Mijn dochter is nu bijna 1 jaar en heeft dit vele avonden zo gedaan. Probeer altijd eerst zonder te voeden haar te kalmeren en in slaap te krijgen maar dat lukte bijna nooit.......en raad eens het lukte mijn man wel.We hadden dit ook al gemerkt toendertijd met onze zoon. Ik ruik namelijk naar melk en naar borst. En daar werden ze dus juist onrustig van. Ik heb geen honger maar ik ruik het wel en wil ik nu wel of niet. Dus vaak ging mijn man juist naar onze dochter toe. En soms kreeg hij haar ook niet stil en dan weet ik gewoon dat ze gewoon nog een toetje wil Dus dan gaf ik haar de borst, ook al had ze uur geleden bijna een half uur bij me gedronken. En ze wilde regelmatig (soms wel elke avond) een toetje. En ik gaf (geef) de borst op verzoek.....
Soms wilde ze 's-avonds wel om het uur bij me drinken. En tot nog maar paar weken geleden kwam ze 's-nachts nog 2 of 3 keer. Nu nog maar 1 keer.

Het kan inderdaad een "sprongetje" zijn van je zoon. Kijk gewoon hoe hij is en als het helpt om hem nog even aan te leggen, dan waarom niet? Misschien heeft hij gewoon even extra behoefte aan warnte en het bij jou zijn.
Veel sterkte
Chantal



 
Hallo,
Ik ben een flesjes-mama en ik geef inderdaad geen extra flesje als Senn (5 mnd) niet meteen kan slapen. Ik ben ook bang dat wanneer ik dat wel ga doen hij dan "beloond" wordt en ik vervolgens met grote regelmaat savonds extra flesjes moet gaan geven! Gelukkig slaapt hij meestal erg goed (van 19 tot 7 uur). Als hij toch wakker is of huilt dan troost ik hem even door speentje te geven en over zijn bolletje te aaien totdat hij rustig wordt (geen lampen aan) en dan loop ik weg. Soms moet ik dit een paar keer herhalen, maar uiteindelijk valt hij in slaap. Ook omdat het voor hem saai wordt denk ik, en zijn gedrag wordt niet beloond dus stopt het (sorry, ik ben psycholoog van beroep...dus dat drenkt een beetje door in mijn opvoeding-stijl, haha!)
Maar ik weet niet hoe ik het met BV zou doen, dan is het toch meer voeden wanneer erom gevraagd wordt he? Misschien is het niet zo goed te vergelijken met fv...
Veel succes!!
Rita, mama van Senn
 
Hallo

Ik geef Justin nu geen extra voeding meer, heb het wel eens gedaan. Hij kreeg dan wel eens 60 cc als hij na een uur nog niet kon slapen en erg huilerig was ( meestal dronk hij dan 40 cc ). en dan merkte ik wel dat hij nog ontzettend trek had, en daarna viel hij dan lekker in slaap.
 
Terug
Bovenaan