(Extra) drinken bij verkoudheid/hoesten

Hoi moeders!
Advies gevraagd: Jamey is bijna 5 maanden en eigenlijk aan de lopende band verkouden. Ik heb inmiddels begrepen dat dit "normaal" is totdat ze een jaar zijn.
Maar sommige periodes is het wat erger en dan hoest hij heel veel, ook snachts (hij ligt nog bij ons op de kamer in eigen bedje). Ik zou hem dan het liefst iets te drinken willen geven om het slijm een beetje weg te spoelen en z'n keeltje te verzachten. Sinds een week wil hij geen 5 flessen meer dus geven we hem 4 flessen maar dan zit er soms wel 4,5 tot 5 uur tussen de voedingen. Nog een reden waarom ik hem wat extra drinken wil geven. Je zou zeggen geef 'm wat water! Maar dat spuugt hij meteen uit, we hebben het al een paar keer geprobeerd.
Iemand nog suggesties?

Groetjes, Taatje, mama van Jamey (26-9)
 
Mijn zoontje van 5,5 maand is nu ook verkouden. Overdag spuugt hij zijn drinken wel eens uit tijdens een hoestaanval, maar 's nachts toch minder. Ik geef wel bv, dus dat is weer anders dan bij jou, maar ik laat het hem 's nachts zoveel mogelijk drinken. Steeds als hij komt, leg ik hem aan. Dat houdt hij ook binnen. Goed eten/drinken is zo belangrijk als ze verkouden zijn.
 
Hoi,

Ik weet er in middels ook aardig wat van. Sigrid nu bijna 11 maanden is sinds dit weekend ook weer ziek en verkouden. Ze heeft nog geen tanden, dus waarschijnlijk zal hier een deel van de schuld in liggen.
Over het drinken. Ik geef Sigrid vaak ook wat smaakjes thee, licht aangelenkt. Verder ben ik toen ze een maand of 4 maand was begonnen met heel licht aangelenkte limonade en diksap (exothische vruchten). Dit naast haar gebruikelijke flessen met Nutrilon.
Wat verder bij Sigrid erg goed werkt is het smeerseltje LUUF. Dit is een soort van Dampo speciaal voor babies. Het zit in een oranje/wit doosje en je kunt het als het goed is bij diverse drogisterijen kopen.
Toevallig had ik vandaag onze huisarts hierover aan de telefoon. Zij zei dat babies in het eerste levensjaar wel gem. 9 keer ziek zijn. Dus dat het heel "normaal" is dat onze kleine meid weer grieperig is.

Succes met de kleine  zieke....
 
Terug
Bovenaan