Extra drinken bij warm weer

Hallo allemaal,

Met dit warme weer wil ik graag naast de gewone flessen met melk ook wat extra water geven aan ons dochtertje van 3.5 maand oud.

Alleen lukt dit niet. Ze huilt wel omdat ze dorst heeft maar als ik haar een fles met gekookt (afgekoeld) water geef dan duwt ze de fles haar mond uit.

Heeft iemand tips? Voor zover ik weet mag ze nog geen sap drinken. En om haar nou weer een 6e fles melk erbij te geven.

Ben benieuwd naar jullie ideeën.

Groetjes,

Pauline
 
Hallo,
Ik zat eigenlijk een beetje met dezelfde vraag, alleen is mijn zoontje 5 maanden en krijgt hij nog volledig borstvoeding dus weet ik niet of hij iets anders mag hebben.
Wat betreft het sap, ik denk dat dat nog een beetje te vroeg is en als je het geeft dan zou ik het heel sterk aanmaken met water.

groetjes Anita
 
Als je borstvoeding geeft kun je liever geen water bijgeven, vooral niet voor je kind 6 maanden is. Borstvoeding is met deze hitte erg handig: je legt gewoon vaker aan. Onder invloed van het weer verandert de samenstelling van je moedermelk. Het vochtgehalte stijgt, en ook de zout/melksuikerverhouding wijzigt zodat je eigen melk nu dorstlessender is geworden.
 
Dank jullie wel voor de tips. Ik geef helaas geen borstvoeding omdat dit niet lukte. Maar ik ga proberen om wat meer water bij de overige flessen te doen.
Weet iemand toevallig ook hoeveel extra ze zou moeten drinken met dit warme weer?
Alvast bedankt!
Pauline
 
Ha meid, zolang ze goed plast en poept hoef je je geen zorgen te maken dat ze neit genoeg vocht krijgt. Maar ik geef ook extra water in de lfes met dit weer. En ik geeft tussendoor water met een klein beetje roosvicee. dat vind ze wel lekker. Ze is 5 maanden en je mag roosvicee geven vanaf 4 maanden. Als je echt problemen blijft houden zou ik gewoon hele dunne roosvicee geven, ondanks dat ze net geen 4 maanden is. Alles beter dat je kindje gigantische dorst heeft. Vroeger begonnen met 10 weken al met bijvoeding. Een sterk verdunde roosvicee kan echt geen kwaad hoor, als je het ijdelijk doet.

Succes!
 
Terug
Bovenaan