extra drinken

Hallo,
Even een vraagje, mijn dochtertje sanne is nu bijna 7 1/2 mnd. Ze wil niets anders drinken dan alleen maar melk. Het consultatiebureau heeft gezegd dat ze aan 600cc opvolgmelk genoeg heeft. Nu krijgt ze nog rond de 750cc.(verdeeld over 4 flessen). Als we dus overstappen naar 3 flessen van 200cc ben ik bang dat ze tussendoor toch dorst krijgt, alleen wil ze niets anders drinken! Hoe hebben jullie dit aangepakt? Of heeft ze aan die 600cc ook genoeg qua vocht? Voor degene die 600cc geven, op welke tijden geven jullie de flesjes?
Alvast bedankt weer. Groetjes,chris
 
Ja hoor, ze heeft daar echt wel genoeg aan. Normaal gesproken zegt men min. 500 cc per dag op die leeftijd.

Als je dochter echt dorst heeft leert ze vanzalf wel drinken, zo ging het bij ons ook. Iedere keer weer opnieuw aanbieden.

Groetjes en succes
 
mee eens
mijn zoontje wilde eerst ook niets anders drinken dan melk
heb het elke dag geprobeerd op verschillende tijden en nu drinkt hij ook water en roosvicee, meestal aan het eind van de dag en na zijn groentehap om1700
0700 200 ml melk
1200 150 ml melk
1900 200 ml melk
 
Mijn dochter van 9,5 maanden drinkt heel erg veel, maar haar maakt het gelukkig niet zoveel uit wat ze krijgt. Meestal krijgt ze 200 ml water met 3 schepjes melk (ipv 6) en dat vindt ze heerlijk. Maar ook 200 ml water met 1 schepje melk vind ze prima. Ze dinkt zo'n liter vocht per dag, terwijl ze de heoveelheid melk krijgt voor 300 ml (9 schepjes)en dat gaat prima. Meer water in de fles/beker kan helemaal geen kwaad, want veel drinken is juist gezond.
 
Terug
Bovenaan