Extra echo gehad

Vanochtend ging ik naar het toilet en schrok behoorlijk. Ik bloedde. Niet veel, maar toch genoeg om me nerveus te maken.
Ik heb voor morgen een afspraak staan bij de gynaecoloog, dus had in eerste instantie niet gebeld. Mijn zus vond het echter toch wel verstandig dat ik de gyn even zou bellen. Beter een keer te veel dan een keer te weinig...
De assistente vond het beter als ik toch even langs zou komen, dus ben toch maar gegaan.
Op de echo was gelukkig te zien dat ons kleine frummeltje nog netjes op de juiste plek zit en het hartje klopt goed. Ze dacht dat er waarschijnlijk een adertje in de baarmoeder was gesprongen door de druk. Ben zo blij dat alles in orde is met mijn ukkie!

Jeetje, dat is schrikken zeg! Fijn dat jullie uk nog netjes op zijn plek ligt en dat jullie het hartje hebben zien kloppen!! Wat een opluchting. Hoe ver ben je nu?

Poe! Das schrikken!
Gelukkig maar dat alles goed is!
Mag je nu vandaag ook nog?

Misschien hebben jullie dat ook, maar dit is wel mijn grootste angst, iedere keer weer als ik naar de wc moet!

Ik ben nu 9 weken denkt de gynaecoloog, maar aangezien ik (rekening houdend met mijn laatste menstruatie) eigenlijk iets verder zou moeten zijn, wil ze daar met de 12 weken echo pas definitief uitsluitsel over geven.
Ben vandaag alsnog naar de gyn geweest en heb de kleine nog een keertje gezien. Hij/zij zit vrij diep, dus ze kon het hartje nog niet laten horen helaas. Het was wel goed te zien. De uk groeit goed, dus dat is een hele opluchting.
Bij de eerste zwangerschap heb ik nooit bloed verloren, dus heb er nu ook geen moment bij stil gestaan. Maakte me er ook niet druk om. Tot gisteren... De extra echo heeft me wel gerust gesteld en mocht ik weer bloed verliezen, mag ik het ziekenhuis terug bellen en dezelfde dag nog langs komen.

Vanmiddag nog even terug naar het ziekenhuis om te kijken of de internist nog nieuws voor me heeft. Maar ik denk het haast niet, voel me op dat vlak prima, dus denk dat mijn medicijnen wel goed ingesteld zijn.
Wel morgen nog even naar de huisarts, ben al ruim een week af en aan ontzettend benauwd en het wordt erger in plaats van minder. Ben bang dat mijn astma weer op komt zetten. Zou jammer zijn, want daar heb ik al anderhalf jaar geen last van gehad...

gelukkig meis, ben echt blij voor jullie, dat alles goed is met de baby, ik kan mij de schrik zo goed voorstellen, ik denk dat we die angst allemaal een beetje hebben, zeker voor die 3 maanden.fijne week.

Poeh schrikken! Gelukkig gaat alles goed!
Ik vind het inderdaad ook wel spannend allemaal hoor. We zitten eigenlijk allemaal in een zenuwslopende periode!
Maar geniet van het goede bericht :)

Terug
Bovenaan