Extra echo laten maken?

Hoihoi,
Ik ben 1,5 week geleden voor mijn eerste echo geweest, hierop was een vruchtje met kloppend hartje te zien van ongeveer 1cm, daarmee zou ik dan ongeveer 7 weken zwanger zijn.

Nu kwam ik een praktijk tegen waar je voor maar 27€ een echo voor de “fun” kunt laten maken.

Ik ben zo benieuwd of ons kindje gegroeid is en wil het zo graag weer even zien. Ook zou ik het zo leuk vinden om een iets duidelijkere echo foto te hebben.

Nu twijfel ik alleen ook of het wel verstandig is dit te gaan laten doen. Want, wat als het vruchtje weinig is gegroeid? Of er word iets anders geks gezien, dan geeft dat toch vooral onzekerheid?
 
Ik zou persoonlijk wat langer wachten voor een volgende echo.
Als je zo kort zwanger bent is er nog weinig nieuws te zien. En je krijgt sowieso echt veel echo’s achter elkaar nu.

Je zou bijv rondom de 10 weken die echo kunnen doen, dan zie je al een stuk meer! En dan heb je bij je verloskundige nog een 12w en 13w echo :)
 
Wanneer heb je de termijn echo? Ik had bij 10 weken de termijnecho en toen nog de 13 weken echo. Pas op de 13 weken echo kun je echt al veel zien vond ik. Dus ik zou het zelf zonde van mijn geld vinden en nog even een paar weken wachten, of het later in je zwangerschap doen (na 20 weken krijg je geen echo’s meer)
 
Ik zou ook echt wachten tot 10 en 13. 10 weken lijkt het op zo een klei poppetje, en 13 weken zie je echt armpjes etc.
Anderhalve week geleden ga je echt weinig zien. Maar tis natuurlijk voor jezelf. Als dat jou geruststelt waarom niet?? Uiteindelijk kunnen wij jouw gevoel niet wegnemen.
 
Ja doen! Ik was met 8 weken bij de eerste echo en het was zo klein en pril. Toen ik buiten stond geloofde ik er geen bal van. 1.5 week later bij 9.5 week een pret echo laten doen en mijn god wat was mijn dopewrt al gegroeid, ik was gelukkig en voelde me comfy om het nieuws aan ouders te delen.
 
En zoals de andere reacties : ja de termijn en 13 weken echo zijn leuker omdat de kleine beweegt, maar ik was o zo trots op mijn kleine spruit zonder armpjes en beentjes maar in mijn hoofd was ik ook gerustgesteld en dat is voor jou ook het belangrijkste nu
 
Hoi ik zou pedsoonlijk ook nog even wachten je bent nog zo vroeg en er is eigenlijk ook nog niet veel te zien. Ik heb mijn pretecho pas als ik 26 weken ben haha
 
Terug
Bovenaan