Extra echo vragen?

<p>Hi dames,</p><p>zijn hier mama’s of mama’s to be die weleens een extra echo hebben gevraagd? </p><p>Ik heb met 8 weken een echo gehad daarna met 9+5 een echo gehad omdat ze bij de 8 weken niet goed de lengte konden opmeten en heb over een week mijn termijn echo.</p><p>ik heb alleen mega veel stress, bij de vorige zwangerschap kreeg ik met de termijn echo te horen dat het hartje was gestopt met 9+6 en ben mu dus best gestrest dat dit weer het geval is. </p><p>Iemand ervaring met vragen om een extra echo?</p><p> </p><p>liefs</p>

Je kunt je verloskundige altijd bellen als je onzeker bent of je wil graag gerustgesteld worden. Maar tussen nu en je termijnecho zit nog maar 1 week. De kans dat je veel eerder terecht kunt is natuurlijk wel klein. Maar bellen kan altijd. Ik heb nog geen enkele keer een extra echo aangevraagd terwijl er vaak wel 3 a 4 weken tussen elk bezoek zat en ik soms ook echt in de zenuwen zat. Dit omdat een eerdere echo geen garantie is op goed nieuws. Plus onze verloskundige is VK voor een grot gebied (heel veel dorpjes) dus alleen bij hele erg spoed (zoals een bloeding) kun je echt snel terecht en anders wordt je er tussen gepland en dan moet ik ook wachten. Heb geprobeerd het steeds rationeel te bekijken want als je eenmaal begint met extra echo's is misschien het hek van de dam. Maar nogmaals als je dit graag wil zou ik gewoon even bellen!

Zo te lezen heb je al veel echo's over een korte periode. En een extra echo zal je wss niet minder bang maken want ook die geeft geen garantie. Ik had 2 goede echos en toch ging t nog mis. Het is gewoon een lastige tijd maar vertrouw op je lichaam. Wat je wel kunt doen is het bespreekbaar maken met je vk. Zij kunnen kijken hoe ze je kunnen ondersteunen hierin want geloof me, na de termijn echo is het niet ineens onbezorgd. Ik ben nu 37 weken en heb nog onzekere dagen 

Ik weet niet of dit helemaaal klopt maar iemand in mijn familie vertelde dat ze elke week een echo had omdat ze zo onzeker was. Dat moest ze dan wel zelf betalen maar dat was geen probleem om aan te vragen bij de verloskundige. Dus dat kan ook altijd nog. Los van bovenstaande adviezen, want het fijnste is natuurlijk als je er wat geruster in wordt :)

hooiihooii...

je kan altijd je verloskundige bellen voor een extra echo...
ik heb het zelf ook gedaan... heb 2 x een miskraam gehad... dus zit echt in onzekerheid... had eigenlijk pas een afspraak over 4 weken nog staan..maar heb vorige week gebeld dat ik zo onzeker was en dat ik graag een extra controle wil... nu mag ik vanavond langs komen om te checken.
dus als je zo in onzekerheid zit zou ik lekker de verloskundige bellen dat je alles nog ff wil na checken...

Als je heel erg in onzekerheid zit kan het zeker hoor. Bij mijn praktijk doen ze standaard meerdere echo’s dan normaal, maar telkens als ik een afspraak heb geven ze ook aan dat ik moet bellen mocht ik bezorgd zijn. 
Ik weet alleen niet of het in jouw geval je echt gerust gaat stellen. Die eerste weken zijn nou eenmaal heel spannend en kunnen daardoor soms gewoon echt niet leuk zijn. Heb geen ervaring met een miskraam zoals jij, maar dat maakt het natuurlijk nog extra spannend. Ik zou dit wel met je vk bespreken de volgende keer dat je een afspraak hebt, zodat je samen met haar kunt kijken hoe je dit voor jouzelf het meest ontspannen kunt laten verlopen - want ook na de termijn echo is het nog spannend (eigenlijk de hele zwangerschap wel). Je kunt nu altijd bellen, maar je kunt ook denken: het is nog maar een weekje! Plan wat leuke dingen deze week, neem de tijd even te ontspannen (of dat in ieder geval te proberen) en houd in je hoofd dat mocht je het écht niet volhouden je altijd kunt bellen.
Succes!!

Hi allen,
bedankt voor de reacties! Ik ga ook gewoon afwachten tot volgende week, ik heb ook niet zoiets van ik wil een echo zodat het me gerust stelt maar meer ik wil een echo want ik weet liever nu dat het mis is dan pas volgende week. Beetje erg doemdenken maar na 2 miskramen vind ik het lastig om te geloven dat het nu wel goed gaat.
een week is gelukkig snel voorbij en meer dan afwachten kan ik toch niet doen 

Ik was ook super onzeker en nog wel soms. Ik heb een angelsound gekocht en kan zelf naar het hartje luisteren.  De verloskundige was het hiermee eens mits ik het niet te vaak doe. Ik ben nu 25 weken zwanger en voel mijn baby nu iedere dag. Gebruik hem dus ook bijna niet meer. Maar voor mij heeft dit het beste geholpen.

Terug
Bovenaan