extra echo??

A

Anoniem

Guest

hallo meiden...

maandag moet ik weer controle naar het ziekenhuis..
we weten wat het wordt maar, soms denk ik wel is zal het wel kloppen mijn man zegt steeds van ja, meid het klopt ook hebben we een foto ervan....

kun je zo een extra echo   vragen of zal daar kosten aanverbonden zijn??
misschien toch is rond bellen....

groetjes van mama van 1
nog 3 week en 1 dag

Ik denk dat er wel kosten aan verbonden zijn als je om een extra echo vraagt, mits
het op medische indicatie is natuurlijk. Maar ik denk niet dat ze het feit dat je zeker wil weten wat het is, niet als dusdanig beschouwen.
Maar misschien krijg je maandag sowieso wel een echo, dan kun je altijd vragen of ze nog even om het hoekje willen gluren.
Je zou eventueel ook nog een pretecho kunnen laten maken, maar ik vraag me af of je alles nog wel goed kunt zien.

Wij hebben  met zowel de 20 weken echo, als  met de pretecho, te horen gekregen dat we een zoon krijgen, maar met name mijn man houdt er toch rekening mee dat het wel een meid kan zijn. Vooral omdat deze zwangerschap voor mij zo anders is als de andere. Ik kan me er niet druk over maken. Beide zijn van harte welkom en mocht het toch een meid zijn, dan verf ik de boel gewoon over. Het is zelfs zo dat we nog niet helemaal uit de jongensnaam zijn, terwijl we direct al een meisjesnaam hadden.

Nog even, dan weten we het zeker.............

Groetjes,

Suus

ik zit een beetje in het zelfde pakket. wij hebben 3 zoons van 11,10 en 6 jaar en ben nu bijna 36 weken , met de 20 weken echo konden ze het eerst niet heel goed zien maar uiteindelijk zei ze 90% een meisje (en dat na 3 boy's).thuis gekomen begin je toch te twijfelen, misschien hebben ze het niet goed gezien (ook durf je het gewoon niet te geloven)dus toch een afspraak gemaakt voor een geslachtbepalende echo van 30 euro,ook toen lag het kindje niet perfect en zei ze dat ze het op het laatst toch redelijk goed kon zien en weer 90% een meisje maar ze zag dat ik niet tevreden was omdat het kind er niet perfect voor lag, mocht ik met een week terugkomen en voor niks deden ze weer een echo . het leuke was dat mijn man die dag vrij was en mee kon, daar konden ze het redelijk goed zien(niet perfect dus) en zij zei 99 % een meisje, ik wil 100% maar blijkt dat ze dat nooit zeggen .
Het heeft ons heel wat benzine gekost ,want dit buro lag niet naast de deur,maar je hebt het er voor over,natuurlijk heb ik ons kamertje neutraal gehouden en alle roze accesoires en kleertjes achter slot en grendel zodat niemand dit weet,maar nu het volgende......ik weet het nog niet ,mijn motto eerst zien dan geloven....
maar meid nu nog maar zo kort en dan weet je het om er nu nog een echo aan te besteden om voor te betalen dat zou ik niet doen.
ik heb ook nog zoiets als het wel weer een mannetje word zal ik er ook dolgelukkig mee worden.
heel veel succes en sorry voor het lange verhaal

liefs maggi

Hey,

Ik denk ook niet dat ze zomaar een extra echo doen. Ik krijg iedere controle een echo, maar dit is omdat mijn dochtertje na de vorige bevalling is overleden en dit mij een geruster gevoel geeft. Je zal dus alleen een extra echo krijgen wanneer je je zorgen maakt.

Het enige wat je kan doen is een pretecho laten maken, maar dat kost je weer geld en ze zien niet alles even duidelijk meer dan wanneer je tussen de 20 en 28 weken zit.

Sterkte en succes met afwachten.

Ze hebben bij ons ook voorspeld dat we nu een dochtertje krijgen. Ik zeg wel altijd dat ik het pas zeker weet wanneer ze er uit is. Mocht het onverwacht toch een jongetje worden dan heeft de thusploeg nog wat schilderwerk te doen. Hahahaha.

Claudia (34 weken)

hoi hoi,

ook ik ken dit gevoel, wij hebben met 17 weken een pretecho gedaan en toen zei ze 99% zeker een jongen, ook de mensen die de foto's hebben gezien zeggen duidelijk een jongen, toen met de 20 weken echo zei ze weer voluit een jongen, maar nu zo op het einde begin ik toch nerveus te worden, want we hebben niet echt een meisjes naam en het kamertje is echt blauw. Het maakt me echt niet uit hoor met een meid ben ik net zo blij, maar zal het wel vervelend vinden dat we dan nog geen naam hebben. Ik denk ook dat het de hormonen zijn die je aan het twijfelen maakt haha. Nog even gedult en dan weten we het zeker!!

succes

xx natascha (36w2d)

gelukkig lagen ze bij ons met de benen wijd.
we konden dus heel goed zien wat het was. ze hebben zelf foto's uitgeprint als voorbeeld voor andere ouders om te laten zien hoe het eruit ziet op een echo als het een meisje is en als het het een jongen is. hahahahahah onze kids hangen dus aan de voorbeeld muur met hun piepert en doosje. arme kinderen.
hahhahaha

maar ik had zelf al het gevoel bij de eerste week overtijd dat het een tweeling zou worden, bij de bevestiging zei ik tegen mijn man wedden een jongen en een meisje, hij had het zelfde gevoel. toen het uitkwam zijn we lekker uit eten geweest. om het te vieren. dat is toech echt een koningswens. alles tegelijk.

mijn zoon is super blij. wacht maar tot ze eruit zijn hihihih.

gr martina

Hoi Mama van 1,

Wij hebben van de week ook nog even gekeken wat het ging worden. Ik was nog niet helemaal overtuigd na de 20 weken echo. Je hoort dan idd dat ze het wel eens verkeerd zeggen. Dus hebben wij van de week nog een 2 D echo gemaakt, die kan nog tot de laatste dag (3-4D echo's kunnen idd maar beperkt) en hebben dus heel duidelijk gezien dat het echt een meisje is. De mevr van de echo zei 500 procent zeker een meisje. We hebben het zelfs op foto. En de kosten vallen reuze mee (voor aleen een geslachtsbepalende echo). Ik hoefde dan ook geen half uur naar ons kindje te kijekn gewoon even gluren en haar zien was voldoende.

Mijn advies, kijk in het ZH of ze het willen doen zo niet zoek een adres in de buurt.

Groetjes Belle

Terug
Bovenaan