extra groeiecho ivm snel groeiend hoofd

A

Anoniem

Guest
Omdat ze bij mij in het ziekenhuis zo veel info geven (niet dus) vraag ik me af of iemand van jullie ook bij 35 weken een extra echo kreeg omdat het hoofd in een keer hard ging groeien?
Bij mij lag het hoofdje steeds op de gemiddelde curvelijn en nu er boven. Daarom heb ik over 2 weken (ben nu 33 weken) een extra groeiecho...
Weet iemand waarom ze dat doen en wat de oorzaken kunnen zijn?

Alvast bedankt!

wonderenbestaan

kinderen groeien altijd met van die soort stoten dus ineens het hoofd en daarna volgen de benen, armen noem maar op kan dus net een verkeerde moment opname zijn...

hoeveel was het hoofdje nu?

Hoi,

Wordt je al extra in de gaten gehouden met echo's, omdat je schrijft dat je kindje steeds op de curve zat maar nu ineens erboven?
'Normaal' gesproken is de laatste echo met 20 weken, maar als ze natuurlijk om de zoveel tijd een echo maken zien ze ook alle groeispurts die een kindje maakt. Ik zou me niet teveel zorgen maken als ik jou was, maar ik kan me voorstellen dat je toch even ongerust bent als je om die reden een extra groeiecho krijgt.
Fijn he, dat ze je dan niet even geruststellen in het ziekenhuis!! Succes in ieder geval.

Groetjes, Michele (28+3 van de 3e)

wat de omtrek nu is weet ik eigenlijk niet ..

Het klopt inderdaad dat ik al mijn hele zwangerschap in de gaten gehouden wordt. Heb denk ik al zo'n 10 echo's gehad.
Ik dacht inderdaad ook al dat als ik 'gewoon' bij de vk gelopen had ze het niet eens geweten hadden...

Bedankt voor jullie reacties. Zwanger zijn is een mooie maar wel een onzekere tijd!

Wonderenbestaan

Terug
Bovenaan