extra groeiecho

Hallo!

Met de 20 weken zagen ze dat de baby aan de kleine kant was. Nu krijg ik binnenkort weer een echo om te kijken of de baby wel goed groeit.
Maar wat als ie niet goed groeit?

Verder heb ik veel last van harde buiken, is dat normaal? Had ik al vanaf 19 weken en ben nu 22 weken.
Kun je daar zelf iets aan doen?

Groetjes
 
Regelmatig harde buiken is normaal, je baarmoeder bereid zich gewoon voor. Het kan ook een teken zijn dat je gewoon wat rustiger aan moet doen. ( als je er heel veel last van hebt).

Verder begrijp ik van het ziekenhuis dat ieder kind zijn eigen groei heeft, dus een beetje klein hoeft niet direct verkeerd te zijn. Op internet kan je echt de meest verschrikkelijke scenario's lezen, maar of je dat nu allemaal moet lezen? De kans is groot dat je er alleen gestrester van raakt en dat helpt niemand.
Heel veel sterkte, ik hoop dat je kleintje snel wat groter wil worden.
Groetjes Judith
 
Hebben ze je het curve verhaal ook uitgelegd???

Wij zitten sinds vier weken aan de onderkant, twee weken geleden eindelijk uitleg gekregen over de curve en dat maakte een hoop duidelijk (nl niet te druk om maken). Twee weken geleden zaten we ook weer hoger op de curve en ze blijven de groei volgen.

Zelf zijn we niet groot geboren, ik 2500 gram en mijn man 3100 gram. Beide kleintjes dus en wel volgroeid. En genetica speelt ook mee.

Probeer je er niet te druk om te maken en vraag de volop de volgende keer dat je er bent!!! Daar zijn ze voor.

Succes!
 
mijn zoontje groeide ook niet goed en is precies op de uitgerekende datum geboren.
ik heb vanaf de 20 wkn echo om de 2 wkn echos gehad voor de groei.
uiteindelijk was mij zoontje 2275gr.
reden was dat mijn placenta niet genoeg voedingstoffen afgaf aan ons kindje.
nu 11weken zwanger van de 2de en nu al 4 echos gehad ivm met de groei tot nu toe loop ik nog op schema.
succes verder
groetjes cora.

ps:eek:ndanks me zoontje erg klein was 45cm en 2275gr mocht hij wel gewoon de volgende dag met papa en mama mee naar huis
 
Haai mijn dochtertje groeide ook niet goed! uiteindelijk vonden dat zij beter af was buiten dan in mijn buik. Ik werd met 32,5 week opgenomen in het ziekenhuis, en heb daar gelegen tot 35 weken,toen hebben ze mij ingeleid. De bevalling is helemaal goed gegaan. Ze was idd ook aan de kleine kant 1805 gram en 40cm, ze heeft maar 2 weken in het ziekenhuis gelegen en mocht toen naar huis. inmiddels is mijn dochtertje 19 maanden en zit met haar gewicht en lengte ruim boven het gemiddelde en heeft er ook niets aan overgehouden!
Ik hoop dat het bij jullie net zo goed zal verlopen, en probeer te vertrouwen in het ziekenhuis (had ik enorme moeite mee) achteraf hebben zij echt perfect gehandeld.

Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan