extra krampjes bij lactulose?

mijn zoon van vier weken heeft erge last van obstipatie, sinds vorige week gebruiken we lactulose, dit heeft de huisarts voorgeschreven, het werkt prima, alleen nu heeft hij meer last van krampjes en spugen, herkent iemand deze symptomen?
heeft iemand ideen wat ik hieraan zou kunnen doen?ik gebruik nog de normale voeding van friso, 6 flesjes per dag van 90cc water en 3 schep voeding,volgens CB zou als ik over zou stappen op comfort alles dubbel werken, maar zou dit niet beter helpen tegen de krampjes? en dan iets minder lactulose bijvoorbeeld?

Hoi,

Bij mijn dochtertje werd toendertijd ook lactulose voorgeschreven...
En idd meer krampjes daardoor, ik ben toen idd ook overgestapt op comfort en de lactulose laten varen (ik vind het echt bocht!)

Ook van de comfort kreeg ze in 1e instantie krampjes, door de overstap.... maar het was een stuk minder dan bij de lactulose.

Groetjes Debby mv B'Elanna

Mijn dochter had ook verschikkelijk veel van krampjes van de lactulose, ik ben hier mee gestopt ik heb haar extra vocht gegeven gewoon water en cinay baby (vsm)tegen de krampjes ik heb haar veel gedragen in een draagdoek want bij ons hielp verder helemaal niks we zijn hiervoor zelfs bij de kinderarts geweest omdat ze 14 dgn geen ontlasting had de kinderarts vertelde me dat dat niet erg was en dat ze gewoon haar voedsel goed verteerde ik moet erbij zeggen dat ik borstvoeding gaf.Naar viermaanden werd het pas minder.

ook mijn dochter kreeg vreselijk last van krampen. dus ik ben ook direct gestopt met die troep!  wij deden extra water bij de fles in. qua voeding gebruiken wij omneo. maar wat bij de obsipatie bij ons  ECHT werkte was het homeopatische middel ABC dophilus. dit is en poeder speciaal voor baby's wat de darmflora bevorderd. dit mag je zelfs jaren gebruiken. ik doe altijd sochtends een half theelepeltje door de voeding en wanneer ze savonds nog niet heeft gepoept doe ik nogmaals een half theelepeltje door de voeding.

succes! groetjes andrea

gisteren een dag geen lactulose gegeven en gelijk een heerlijk rustig vredig kereltje terug, echter geen poep.
vandaag een klein drupje lactulose, maar wederom meer krampen, wel iets minder dan eerder deze week.
nu toch ook maar begonnen met friso comfort erbij, dit in combinatie met de "normale" friso1, dit adviseerde het CB. vandaag wel een poepbroek gehad, breiig. morgen geef ik geen lactulose en hoop dat de comfort helpt, zn kan ik altijd nog abc halen bij de drogist, we hebben wat achter de hand..bedankt voor de adviezen!

Hoi,

Wat ik ook nog vergat, extra water erbij... maar dan moet wel de hele fles opgedronken worden.
Het is hier een 'standaard' geworden, dus zou ik het bijna vergeten.
Per 100cc zo een 10cc aan extra water toevoegen, dat kan ook een boel schelen.
Ook mag je je voeding met rooibosthee aanmaken, hier was het 9 van de 10x een poepbroek erna.(of gewoon een klein flesje thee)

Groetjes Debby mv B'Elanna

hoihoi

mijn zoontje is nu 16 weken en heeft al 2 maanden last van opstipatie!
heeft al een clysma gehad enz.
wij kregen in eerste instantie ook lactulose maar hij kon alleen nog maar huilen op een gegeven moment en echt helpen deed het ook niet!
nu hebben we via een kinderarts forlax gekregen dat zijn zakjes en hij heeft af en toe nog wel wat krampjes maar veeeeeeeeeeel minder dan met die lactulose nu kan ie tenminste weer lachen

groetjes claudia

Terug
Bovenaan