Extra schepje voeding... mag dat??

Mijn moppie Finn van bijna 13 weken drinkt al weken 165 cc melk en ik krijg er zelden meer in.
Tot 2 dagen terug sliep tie lekker de hele nacht door, maar nu is ie dus weer 2 keer achter elkaar 's nachts gekomen.

Mag ik nou een extra schepje poeder in z'n laatste voeding doen om het dikker te maken?? Ik heb echt geen idee of dat kwaad kan namelijk.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Liefs,

Tessie

Hoi,

Wat ik altijd begrepen heb is dat je geen extra poeder erdoorheen mag doen, want dit zou slecht zijn voor de niertjes.

Maar echt zeker weet ik dit niet hoor.

Groetjes Natasja

je moet geen extra schepje voeding erin doen als je er niet ook extra water indoet, dit kan inderdaad kwaad, ivm krampjes.
voeding dikt namelijk in in de maag en als het er al vrij dik in gaat kun je je bedenken wat er gebeurt als het er al dik ingaat.
probeer gewoon wat extra voeding te geven, al wat erin gaat gaat erin.
ik geef ook wel eens wat meer, geen enkel kind is hetzelfde en het ene kind wilt gewoon wat meer als de ander.dit zeg ik niet tegen het CB, anders komen die meteen aan van dat mag niet. maar als je kindje honger heeft en het nodig heeft moet je wel

Hoi,

Extra voeding is idd geen goed idee. Is je kindje niet net aan zijn mentale sprongetje begonnen. Dan kunnen ze ook opeens 's nachts wakker worden en willen eten. Ik zie het ook aan Tess, daar kan je in blijven gooien en opeens kwam ze ook 's nacht, maar met een speentje even sabbelen en ze was weer weg.. gelukkig! Oke ik kon niet meer slapen daarna... maar het gaat om het idee.

Succes, Nands

Nóóit extra schepjes toevoegen.. is inderdaad niet goed voor de kleine.

Als ik jou was zou ik dan voeding pakken voor de hongerige baby (is ook dikker) óf gewoon meer geven. Kay is nu ook 13 weken en geef  tegenwoordig gewoon  180 ml, wat hij drinkt dat drinkt ie.  Meestal  drinkt hij het helemaal op, een andere keer laat hij 40 ml voor wat het is.

Ik merkte ook dat hij aan 165 ml niet genoeg had en ben dus gewoon iets meer gaan geven. Bij het CB doen ze er niet moeilijk over. Hun zeiden letterlijk tegen mij dat ik mijn kind het beste ken en naar behoefte mag voeden, echter de maximum van 1 liter mag je niet overschrijden!

Succes!

Esmé mv Kay

hoi
nee nooit extra voeding toevoegen hoor dat is niet goed voor je kindje
wat je wel kunt doen ( dat doen wij ook )
een schepje rijstebloem toevoegen , dat is pap, en dat maakt de voeding dikker
bij ons meisje helpt dat heel goed..
 het is wel vanaf 4 maanden , maar wij gebruiken het nu 2 weken en ze heeft nergens last van en is een vrolijke baby
als je er maar niet teveel in gooit
wij doen bij de laatste fles 3 theelepeltjes
succes
mama van annique ( 9 weken)

Hoi dames, bedankt voor jullie reacties.

Sprak vanmorgen m'n kraamhulp (die kraamt nu bij m'n schoonzusje, vandaar) en die zei hetzelfde. Een extra schepje is slecht voor de darmpjes en niertjes.

Nu ga ik Finn 's avonds de helft voeding voor hongerige baby's geven en de andere helft van z'n normale voeding. Volgens de kraamhulp kan je voeding van Friso heel goed mengen. Aangezien ie hypo-allergene voeding krijgt hoop ik dat ie er geen krampjes van krijgt.

Finn zat/zit inderdaad in z'n 12-weken-sprongetje. Het gaat nu veel beter maar het was echt een ramp. Alleen maar huilen huilen huilen.

Hopelijk slaapt ie op die andere voeding straks lekker door.

Liefs,

Tessie

Terug
Bovenaan