Extra Schepje?

Hallo,

Ik heb een dochter van 5 mnd, 7,5 kg en ze krijgt 5 x 200 ml maar slaapt heel slecht de avond en nacht.

Kan het kwaad bij de laatste voeding een schepje extra te doen? Dat deed men vroeger toch ook?

Ik lees ook veel dat mensen nutrix toevoegen om het in te dikken, maar wat is het verschil tussen het een en het ander???

Wie kan mij duidelijkheid verschaffen en/of ervaringen delen????????

Alvast bedankt.
 
Ik zou er een poaar scheppen Nutrix bijdoen. Dit is rijstebloem, dus krijg een een soort van pap. Het schijnt dat kinderen daar beter en langer door slapen. Een exyra schepje melkpoeder? Ik weet niet of dit wel goed is. Waarom kijk je niet op www.nutricia.nl? Je kunt ze ook bellen (is gratis).
Succes!
 
Ik zou zelf nooit de verhouding water-melk veranderen. Wordt ook afgeraden door de producenten (bijv. Nitricia en Friso). Dus als je een extra schep melk erin wilt doen, dan moet je ook 30cc meer water in de fles doen.

Nurtix is (rijstebloem)pap (en geen melkpoeder) en kan je aan de laatste fles toevoegen. Met 7 maanden geef je Bambix ipv nutrix.
 
Ik heb het voor mijn dochtertje ook aan het consultatiebureau gevraagd. Mij ik moest het alleen bij extra nutrix houden want een extra schepje voeding en geen extra water onttrekt het water van het flesje en dat is slecht voor de darmpjes. De voeding moet in verhouding staan tot het water dat je toevoegt. Ikzelf heb 2 extra schepjes Nutrix toegevoegd en dat gaat prima.
 
Nooit een extra schepje voeding bij je fles doen, want daar raken ze verstopt van. Gebruik dan een paar schepjes nutrix in de laatste voeding, dat is rijstebloem en bevat geen gluten, dus een soort bambix zonder gluten. Succes
 
Hoi,
Nutrix is inderdaad pap. De meeste mensen doen dat door de laatste fles. Dus je doet de normale hoeveelheid water en melkpoeder en dan nog Nutrix erdoor. Dat helpt (tenminste bij ons) echt goed met het doorslapen. Ze zitten dan voller en houden het dus ook langer vol 's morgens. Je kunt het bij elke supermarkt kopen.
Een extra schepje is niet goed, is mij door het cb verteld. Voor de niertjes ofzo.
Groetjes
 
Hallo, onze dochter kreeg vanaf 4 maanden nutrix in de laatste voeding, we hebben het opgebouwd, de eerste keer 1 eetlepel en de teede 2 eetlepels en de derde keer 3 eetlepels. Onze dochter heeft ook altijd veel behoefte gehad aan eten/drinken. Ze kreeg een fles van 220 cc (7 schepjes) + 3 eetlepels nutrix. Ze is toen beter de nacht doorgaan slapen, dus je zou het kunnen proberen.
Nu is ze inmiddels 8 maanden en krijg nog steeds in de laatste fles 3 eetlepels bambix(bambix mag vanaf 7 maanden)
Succes!
 
Terug
Bovenaan