Extra vaccinatie meningokokken

<p>Hoi alkemaal,</p><p>Ik ben moeder van een meisje van inmiddels alweer 2 jaar oud. Zij heeft bij haar 14maanden prik nog de "oude meningokokken vaccinatie" gehad. Een half jaar later kwam de meer gevarieerde vaccinarie voor meningokokken in beeld. Ik zit heel erg te dubben of ik de "nieuwe vaccinatie" moet halen, zodat ze tegen meer varianten ingeent is. Hoe denken jullie daarover?</p><p>Groetjes</p>
 
Doen. Ik heb van dichtbij gezien hoe snel het mis kan gaan. Het prikje is even vervelend maar daarna ben je wel verzekerd van mogelijke gevaren. Zeker als je kindje naar de opvang gaat! Succes met je keuze
 
Mijn zoontje was de nieuwe ook misgelopen. Ik heb hem alsnog aangevraagd. Het kan geen kwaad en wil zo min mogelijk risico lopen. 
 
Mijn zoontje was de nieuwe ook misgelopen. Ik heb hem alsnog aangevraagd. Het kan geen kwaad en wil zo min mogelijk risico lopen. 
 
Mijn zoontje was de nieuwe ook misgelopen. Ik heb hem alsnog aangevraagd. Het kan geen kwaad en wil zo min mogelijk risico lopen.
 
Vanaf wanneer wordt de nieuwe mix gevaccineerd? Mijn dochter heeft eind februari haar 14 maanden inenting gehad. 
 
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga binnenkort even bellen voor de vaccinatie.
@barbdH - het nieuwe vaccin wordt al sinds zomer vorig jaar standaard gegeven door het RIVM bij 14 maanden, dus jouw dochter heeft deze als het goed is eind februari gehad.
 
Terug
Bovenaan