extra vlies in de baarmoeder?

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

vandaag heb ik een echo gehad (13 weken), dit is mijn 2e zwangerschap. De echoscopist zag een extra vlies in de baarmoeder. Waarschijnlijk is dit achtergebleven toen tijdens mijn eerste bevalling de placenta operatief verwijderd moest worden, er is dus een soort wond ontstaan.
Hij zei dat ik me geen zorgen moest maken en dat het niet of nauwelijks voorkomt dat er iets met het kindje kan gebeuren. Echter, toen ik vroeg wat er  KAN gebeuren zei hij dat het kindje er overheen kan gaan hangen etc en komt dan in moeilijkheden.
Natuurlijk maak ik me nu vreselijke zorgen.. heeft 1 van jullie misschien zoiets eerder meegemaakt?
Ik zou graag jullie verhalen willen horen.. alvast bedankt,

El

Hi El,
Ik had dit tijdens mijn eertse en tweede zwangerschap ook, ik maakte me heel veel zorgen daarover, maar de gynaecoloog zei dat als ze echt zouden zoeken, dit bij heel veel vrouwen zo zou zijn, ik zou me dus geen zorgen maken, tegen mij is ook nog gezegd, dat wanneer je kindje groeit, hij of zij die vlies of streng wel wel duwt.
En als je het niet vertrouwd, gewoon verwijsbriefje halen bij de huisarts en nog een echo laten doen.
Ik hoop dat dit je een beetje gerust stelt.
X

nou en of me dit gerust stelt; nu ik dit zo van jou hoor, is dat toch wel een opluchting.
Je wilt het niet; maar je gaat toch uit van het ergste.
Ik ga ook je advies opvolgen voor die echo; waarom niet.
Nogmaals bedankt!

Terug
Bovenaan