extra vocht

hoi,

ik wil met dit weer die kleine wat extra vocht geven aangezien ze ook per dag toch aan de 4 poepluiers komt en erg dun.
nou wil ze geen water (warm of koud maakt niet uit ) en van diksap gaat ze aan de diarree... wat kan ik dr nou het beste geven?

groetjes Carli
 
Hallo mama van Britt,
Mijn Roemer is vreselijk aan de diaree geweest gedurende 6 dagen en wilde ook geen water of diksap. Een collega gaf mij de tip van rijstewater en dat wilde Roemer wel een beetje drinken. Kook rijst behoorlijk lang door (je kunt het daarna echt weggooien) zeef de rijst uit het water en voeg een heel klein beetje suiker toe aan het water. Ik vermengde het met koud water zodat Roemer het meteen kon drinken. Je zou er ook wat zout aan toe kunnen voegen zodat Britt misschien wat vocht vasthoudt.
Sterkte.

Caroh, moeder van Roemer (24-2-05)
 
hoi,
nu weet ik niet hoe oud je kleintje is maar is peziken/sinasappel nectar sap wat.
Mijn dochter wou ook heel lang niks extra drinken tot dat ik die nectar sap kocht.
(overal te koop!) Als je echt in de rats zit bel dan het nummer van het consultatie bureau die weten ook wel wat je kunt doen
 
Hallo Carli
Mijn zoontje heeft een aantal maanden geleden ook hele erge diarre gehad, daarnaast at hij ook slecht.
Wij hebben toen  ORS gegeven, dit hersteld het vochtgehalte. Het proeft  wat zout maar wonderbaarlijk genoeg  was dit het enigste wat hij dronk. Na een aantal dagen was alles weer oke.  ORS is o.a te koop bij de apotheek.
Succes ermee.    
 
Ik leng zijn flessen met water aan (toen hij bv kreeg afgekolfde melk met water) en als hij geen water wil geef ik hem dunne melk (180 ml water en 3 scheppen nutrilon) smaakt her ernaar. Misschien is water met roosvicee stoppend wat ? Heb ik zelf geen ervaring mee.
 
Hallo allemaal,

Mijn dochter Kyra is 9 maanden oud en ze wil sinds een dikke week ook niets meer drinken. Ze eet gelukkig nog wel goed dus ze krijgt via het eten toch vocht binnen. Ze is niet ziek ofzo, ze wil gewoon niet drinken. ik heb alle flessen/bekers al geprobeert volgens mij. En ook verschillende dranken maar het helpt allemaal niets. Ze heeft geen geweldige plasluiers meer, maar ze poept nog wel 2 x per dag, Nu heb ik ICARE al gebeld en die zeggen dat ik me niet zo ´n zorgen moet maken zolang ze maar fit is en dat is ze nog steeds, maar ik ben de wanhoop nabij. Het is toch niet normaal dat ze niet meer wil drinken. Moet ik naar de dokter gaan ??? Ik heb echt geen idee. Ze doet het verder heel erg goed. Ze lacht en speelt en is aktief. Maar hoe lang kan het nog doorgaan voordat ze weer gaat drinken ??? Ze is op het moment ook bezig met haar eerste tanden. Misschien heeft dat er mee te maken ?? Nu las ik van Tharnar24 dat die perzik/sinaasappel nectar gaf. Waar kan je dat kopen en van wat voor merk is het ???
Is het kant en klaar of moet je het nog aanmaken met water ??? Als iemand nog iedeeen heeft dan zou ik graag heel graag willen horen, alvast heel erg bedankt. En ik hoop voor de andere moeders dat jullie kindje ook heel snel weer wat gaat drinken.

Groetjes van Danielle.....
 
Terug
Bovenaan