Extra voeding 's nachts?

Beste moeders,

Mijn zoon van 21 weken wordt de laatste 2 weken elke nacht een paar keer huilend wakker: om 2 uur, dan om 4 uur, 5 uur en 6 uur.  Om 8 uur wordt hij 'echt' wakker en gaat hij gezellig kletsen voordat hij uit zijn wieg wordt gehaald. Elke keer  geef ik hem  's nachts  de speen en is het weer goed totdat hij weer huilend wakker wordt. En ik was zo blij toen  hij met 2 maanden al  doorsliep, maar nu  niet meer! Ik geef hem al een paar dagen  zijn eerste groentehapjes maar ik vraag me af of hij misschien toch niet 's nachts weer een voeding moet krijgen? Ik geef sinds het begin gekolfde borstvoeding, soms aangevuld met flesvoeding. Wat moet ik doen? Dit is zo vermoeiend want overdag slaapt hij ook al niet zoveel dat een dutje er vaak niet inzit.
Alvast bedankt voor jullie hulp. Denise
 
Hoi, mijn dochtertje is nu bijna 7 maanden en heeft ook soms een paar nachten dat ze onrustiger slaapt.
Het hangt een beetje van de situatie af, maar als ik merk dat het nodig is krijgt ze van ons gewoon een extra voeding. Wij merken dat het soms geen zin heeft om te rekken met het speentje en als je dan om een uur of 01.00 uur of zo een extra fles geeft slapen we allemaal de rest van de nacht weer. Bij ons is geen kwestie van gewenning en dat ze dan iedere nacht komt voor een fles, merk ik. Het is  incidenteel, en meestal is het dan ook zo dat ze overdag wat minder gegeten heeft en ik dus merk dat ze  extra honger heeft.
Groetjes, Claudia.
 
Hoi Denise,
Ik leef met je mee. Ik weet precies hoe vermoeiend dit is. Want ik heb al een jaar gebroken nachten.
Onze dochter is nu net 1 jaar. En ze krijgt nog 1 a 3 voedingen per nacht (borstvoeding). Overdag eet ze niet veel vergeleken met vele van haar leeftijdsgenootjes en ze is heel actief kind. Dus de voedingen 's-avonds laat en 's-nachts heeft ze echt nog nodig. Ene nacht komt ze maar 1 keer en de andere 2 keer. En een enkele 3 keer. En ook mijn dochter sliep/slaapt overdag weinig.
Misschien heeft hij een groeistuip en heeft extra voeding nodig. Niets is zo veranderlijk als het eet/slaap patroon van een baby. Voor mij is het elke nacht maar afwachten wat onze dochter in petto heeft. En de ene nacht slaap ik maar 3 uurtjes en dan andere 6 uurtjes.......altijd weer een "verrassing".
Ik hoop voor je dat je zoon gauw weer de nachten doorslaapt.
Sterkte ermee
groetjes Chantal
 
Goed nieuws! Ik heb een flinke schep Nutrix in zijn laatste fles gedaan en nu slaapt hij lekker door tot 6 uur, dan nog even de speen en om half 8 is hij wakker. Dus blijkbaar heeft hij meer voedingsstoffen nodig.
Het CB vindt trouwens dat hij niet genoeg melk drinkt en dat ik dus minder fruit- en groentehap moet geven zodat hij meer gaat drinken maar wat hij aan hapjes eet is niet echt veel en ik denk echt dat hij toe is aan vast voedsel. Wat kn ik het beste doen?
 
Hoi,

Tijn is ruim 19 weken. Sinds dinsdag krijgt hij Rijstebloem (ik weet niet of je dat bedoeld met nutrix) hij krijgt sinds toen 3 voedingen van 200ml melk en 1 voeding van 200ml waarvan ik van 100ml pap maak die ik kan lepelen, met ca.3  el rijstebloem en 100ml doe ik 1 of 2 el rijstebloem in die krijgt hij  uit de fles.  Dit omdat hij gewoon weg te moe is om een hele fles van  200ml pap te lepelen.  Verder krijgt hij nog geen groente en fruithapjes. Hij krijgt sinds 3 weken 4 voedingen per dag. 8.00 uur/ 12.00 uur/ 16.00 uur/ 19.30 uur. Hij slaapt eigenlijk alle nachten door, laatst was hij verkouden toen is hij 2x een nacht wakker geworden rond 01.00 uur. Hij werd wel 's ochtends iets eerder wakker, rond 05.30 uur hoorde ik 'm meestal een keer, maar dan ging hij weer slapen tot 7.00 uur. Voorheen moest ik 'm om 8.00 uur wakker maken. Nu hij pap krijgt, slaapt hij weer aan een stuk door tot 7.30 uur. Dus ik wilde je net gaan vertellen dat rijstebloem misschien een idee is, maar ik denk dat je dat met nutrix bedoeld.
Wat betreft niet voldoende melk krijgen, tja.  De richtlijn van het cb is 150 ml melk per kilo lichaams gewicht over de hele dag en tot 6 maanden is het bijvoeding en vanaf 6 maanden vervang je 1 fles door een warme maaltijd. Begreep ik dinsdag. Je moet doen wat jezelf goed dunkt, lijkt mij.

Groetjes Kirsten
 
hoi,

Ik heb met mijn dochtertje geen problemen gehad alleen in het begin, ze werd s'nachts wakker en bleef wakker.
Ik heb toen kindermeel(nutrix) bij de melk gedaan en sindsdien slaapt ze heerlijk door.
Het schijnt dat de zuigenlingenmelk niet zo goed voed en daarom door 1 schepje kindermeel dat ze dan vol zijn.
Het werkt echt.
Het schijnt ook dat veel ouders dat doen zodat jouw kindje ook kan wennen als ze 6 maanden zijn aan een papje!!
het kan geen kwaad en ze groeien als kool!!!!

Sterkt en ik hoop dat ik zinvolle info heb gegeven!!!

Groetjes
 
Terug
Bovenaan