extra water geven.

hallo iedereen.

ik heb even een vraagje met dit warme weer gef ik mijn dochter wel eens wat extra water.
maar moet ik dat water (wat eerst gekookt en afgekoeld is)  ook opwarmen tot 37 graden of kan dit koud gegeven worden.
groeten jacqueline en celine 8w en 4d
 
Hoi

Als ik jou was zou ik het nog wel even koken, ze is nog jong natuurlijk. Ik heb mijn zoontje wel al snel koud drinken gegeven. Niet uit de koelkast natuurlijk, maar gewoon kamer temperatuur.

Succes
Caroline
 
Hoi!!

Ik geef mijn dochtertje sinds ze 6 maanden is gewoon water uit de kraan (kamertemp.) Vanaf 6 maanden geef je ook opvolgmelk en dat mag je ook mengen met water uit de kraan, maar zelfs dan koken sommigen het nog.
Het lijkt mij beter om het eerst nog wel te koken voordat je het geeft.
Succes ermee!!
 
Hoi Jacqueline,

Je mag zelfs water uit de kraan gebruiken, mits geen hele oude woning hebt met loden leidingen. El moet je dan de kraan eerst 10 seconden door laten lopen, zodat je geen stilstaand water uit kraan zelf hebt.
Het water is in Nederland van een zodanige kwaliteit dat dit net zo goed is. Mijn kraamverzorgster heeft me dit toen verteld. Zij en ik dus ook  maakte  de flessen ook gewoon met kraanwater.

Al kan ik me voorstellen dat je het bijvoorbeeld liever kookt. Dan kan je het ook gewoon koud geven. Het duurt alleen veel langer voor het koud is en dat is een nadeel.

Water uit een aangebroken fles is niet beter. Want als de fles eenmaal aangebroken is, kunnen  hier net zo goed bacterieën in komen. Dan moet je het alsnog koken.

Je moet gewoon doen wat jij prettig vindt.

Groetjes,
Maike  
 
hallo Jaqueline,



ik geef mijn zoontje van 23 weken gewoon wat sap tussendoor, niet uit
de koelkst maar lauw. als het sap in de koelkast heeft gestaan maak ik
het wat warmer...kamertemperatuur zeg maar....

 
Hoi!!
Ik geef mijn dochtertje van 4 maanden gewoon water uit de kraan. Ik geef het haar met een lepeltje, want als ze t uit een flesje krijgt wil ze t niet (borstvoeding of kunstvoeding wel, maar water niet..wonderlijk).
Ze reageert er goed op, dus water uit de kraan zal echt wel net zo goed zijn als gekookt- en- weer- afgekoeld- water..
Veel liefs,
Jacomien
 
Terug
Bovenaan