Extra water

Hallo dames,

Omdat het zo warm is wil ik mijn dochterje graag wat extra water geven. Het probleem is alleen dat ze nogal snel spuugt, ze krijgt hiervoor friso comfort en dit werkt prima, maar water komt er binnen een minuut weer uit!(ze drinkt het wel) Heeft er iemand tips? Of is het niet echt nodig om extra vocht te geven? Ze krijgt 5 flessen van 180CC en deze gaan niet altijd helemaal op ze laat soms ongeveer 30CC staan.

Alvast bedankt!

Groetjes Manja & Ella
 
Mijn dochtertje van 3,5 maand krijgt ook 5 x 180/200. Ze laat momenteel ook staan en komt s'nachts rond een uur of vier (was eerst zes uur). Geef haar nu per dag 6 flessen. Om 04.00, 08.00, 11.00, 14.00, 17.00, 20.00. Om er toch een beetje regel in te houden. Kan haar voeding niet later geven, wat het meisjes is dan gewoon heel erg moe en drinkt dan dus ook niet.
Doei!
 
Je zou kunnen proberen om de fles met iets meer water aan te maken. Als je normaal bv 180 cc water doet en 6 schepjes zou je nu 200 cc water kunnen doen met 6 schepjes. Verder heb ik begrepen dat een kind in principe geen water apart nodig heeft, de flessen geven genoeg vocht.
 
Hoihoi,

De wijkverpleegster van het cb is van de week hier geweest en ze zei dat baby's in principe geen extra vocht nodig hebben, maar hebben mij geadviseerd om 10 cc extra water in het flesje te doen, bovenop de voeding dus.
Probleem is dan wel dat je baby wel de hele fles leeg moet drinken en bij mij lukt dat dan niet meer, dus verhouding is dan niet meer goed.
Ik doe het zelf dus ook niet meer, maar geef haar soms iets eerder een fles als ik het idee heb dat ze dorst heeft of ze zelf eerder gaat huilen om eten.

Groetjes van Miriam
 
hoi

ik weet niet of je dochter al aan fruithapje toe is, maar daar zou je ook wat water aan kunnen toevoegen, dit doen ze vaak bij mijn dochtertje of het kinderdagverblijf.
Wat ik ook wel eens hoor is dat men vaker melk aanbiedt, dus kleinere flesjes met na verhouding extra water.
Als de kleine al vast voedsel eet en er melk bijdrinkt kan dit goed werken, als de kleien alleen nog maar aan de melk is kan ik me voorstellen dat je juist hierdoor je ritme kwijtraakt.

groetjes Coby
 
Terug
Bovenaan