Extreem driftig

Mijn dochter van 10 maanden is extreem driftig. Als ze haar zin niet krijgt begint ze te krijsen en bijt ze zich zelf hard in haar hand. De tanden staan er in. Of ze bonkt met haar hoofd op de vloer. Wij weten niet hoe we hier mee om moeten gaan. Negeren, boos worden, begripvol zijn..... Ik weet het echt niet meer maar maak me vreselijke zorgen. Ben bang dat ze wellicht autistisch is of zo. Herkend iemand dit gedrag? En hoe gaan jullie er mee om? Heb vanmiddag wel al een afspraak bij de huisarts, kijken wat hij er van zegt.
 
Mijn dochtertje heeft ook een hele driftige periode gehad toen ze een maand of 13 was. Ze bonkte ook met haar hoofd op de grond en krabte mij in het gezicht als ze kwaad was. Met heel veel moeite heb ik het geprobeerd te negeren. Alleen als ik het heel gevaarlijk vond pakte ik haar op zodat ze haar hoofd niet kapot zou slaan. Na een paar maanden was het van het ene op het andere moment over! De driftbuien zijn er nog wel zo nu en dan, maar het bonken met haar hoofd en het krabben is helemaal weg. Dus bij mijn dochtertje heeft het negeren heel erg goed geholpen. Wat ik in hele erge gevallen soms deed was haar op schoot nemen en dan heel stevig tegen me aanhouden tot ze rustiger werd. Dat wilde ook nog wel eens helpen. Ik heb bij mijn dochter nooit aan autisme gedacht omdat ik dat eerder associeer met een gebrek aan contactmaken. Veel sterkte in ieder geval! Ik hoop dat je iets hebt aan mijn verhaaltje.
 
Terug
Bovenaan