Extreem droge huid

<p>Hi allemaal,</p><p> </p><p>Mijn zoontje van 3 maanden heeft een extreem droge huid. Het begon met eczeem op zijn armpjes en beentjes en nu heeft hij ook allemaal plekken op zijn buikje die zelfs aan het vervellen zijn. Ziet er heel naar uit! De huisarts heeft eczeemzal uitgeschreven voor de plekjes op zijn armen en benen maar dit helpt nog niet echt. Voor zijn buikje gebruik ik parfumvrije olie en smeer ik dat meerdere keren per dag maar ik heb niet het idee dat het helpt. Badje doen we inmiddrls nog maar 1 keer per week. Het CB raadt koelzalf aan, als snap ik daar niet helemaal het nut van op de droge plekken. </p><p>Heeft iemand hier de goudentip? </p><p>Alvast bedankt voor het meedenken</p>

Geen gouden tip vanuit ervaring met eigen kindje, maar was alleen zelf ooit een baby'tje met zo'n ontzettend droge eczeemhuid als jij omschrijft. Mijn moeder is alles parfumvrij gaan gebruiken, ook badolie (dus niet het 'lekkere' zwitsal geurtje en ook niet alle dingen die zeggen hypoallergeen te zijn! In de praktijk blijk ik daar vaak nog steeds allergisch op te reageren). 
Volgens mij was wat mijn moeder vroeger gebruikte Eucerin, maar dit is inmiddels natuurlijk ook al wel bijna 30 jaar geleden dus misschien zijn er nu meer van dit soort middeltjes op de markt die wellicht nog beter werken. Koelzalf werd hier ook gebruikt dus zou ik zeker proberen als de huisarts dat aanraadt! Voor mijn zoontje nu gebruik ik op droge plekjes bepanthen babyzalf en dat werkt hier ook goed (maar hij heeft geen plekken zoals jij omschrijft). Verder zweer ik zelf (nog steeds een heel snel droge huid die erg gevoelig is voor eczeem) bij vaseline intensive rescue. Ik smeer mijn zoontje hier ook mee in na het badje.
Weet niet of je er iets aan hebt, maar wellicht zit er iets tussen..

Wat voor zalf gebruik je precies? Ik heb voor de erge plekken triamcinolon en om te voorkomen cetomacrogol. Dit smeer ik op buik, rug en knieholtes iedere keer als ik hem verschoon. Zeker nu het weer veranderd wordt het erger, maar ook bij tandjes of verminderde weerstand moet ik meer smeren.
Olie verergerde het hier alleen maar. Je kan eczeem huidjes het beste vet houden met cetomacrogol of lanette crème. Deze zijn ook te koop bij de drogist of apotheek. Anders gewoon terug gaan naar de huisarts, dan kan je misschien een zwaardere zalf krijgen.
Ik heb het zelf als cadeautje na de bevalling over gehouden. En ik kan je zeggen dat het echt vreselijk jeukt... Dus smeren, smeren, smeren is mijn advies

Oh en onze zoon gaat 2a3 keer per week onder de douche en soms mee in bad. Van het bad met badolie heeft hij niks, maar van het douche altijd wel plekjes die erger worden. En dan gewoon met de hand wassen, van wassen met washandjes gaat z'n huidje ook stuk.
Geef je borstvoeding? Dit kan je er ook overheen smeren, dat werkte hier ook goed

Hier zijn we fan van smeren met Cetomacrogolcreme. Dat is zonder recept te verkrijgen bij de apotheek of Etos. Een tube van 100 gram kost echt een paar euro. En dan vaak smeren hoor: gerust 5x per dag.
Idd max 1x per week dan in bad en alles geurloos qua wasmiddel etc.

Hier zijn we fan van smeren met Cetomacrogolcreme. Dat is zonder recept te verkrijgen bij de apotheek of Etos. Een tube van 100 gram kost echt een paar euro. En dan vaak smeren hoor: gerust 5x per dag.
Idd max 1x per week dan in bad en alles geurloos qua wasmiddel etc.

Hier ook zo’n baby, niet zo extreem als jij omschrijft. 
Ik gebruik balneum, extra vettend!, voor in bad. En vaseline paraffine zalf smeren. 
hoop dat je er wat aan hebt! 

Terug
Bovenaan