extreem gedrag

<p>hallo,</p><p>wij wonen in duitsland we hebben 2 kinderen 3 en 4 jaar gaan allebei naar school. de oudste zit in een speciale klas,en we zitten ook in trajecten met onze oudste zoon.</p><p>onze oudste zijn gedrag gaat soms heel ver en we kunnen hem niet straffen.</p><p>onze oudste maakt graag spullen kapot gordijnen van plafonds trekken,playstation kapot gegooid,diverse tablets en telefoons kapot gegooid.</p><p>als ik auto rij en ik neem een andere route als ik anders neem word hij heel erg kwaad trekt aan mijn haren gaat schoppen slaan gieren.</p><p>hij heeft nu sinds een jaar haat gevoelens voor mij althans dat voelt voor mij zo heeft me een paar x geprobeerd van de trap gedrukt,heeft al geprobeerd voor een vrachtauto te drukken,wil me in de brand steken, wil me hoofd afsnijden met een mes en zo kan jk wel even door gaan</p><p>ja we zijn druk bezig voor hulp voor hem en ons maar hij is nog jong voor diagnoses en als we afspraken hebben doet hij zich perfect voor.</p><p>hebben jullie tips/advies voor mij ik zit met mijn handen in het haar en het doet mij heel veel verdriet hoe hij tegen mij doet </p>
 
Ik begrijp dat je graag advies wilt maar omdat het in dit soort situaties echt per kind en omliggende factoren afhankelijk is wat mogelijk kan helpen zou ik echt de hulp van een gezinscoach inschakelen. 


Iedereen kan je goed bedoeld tips gaan geven maar wat bij het ene kind met moeilijk verstaanbaar gedrag kan helpen kan bij het andere kind juist averechts werken en de situatie verergeren. 


Het klinkt erg heftig dus de enige tip die ik kan geven is zoek zo snel mogelijk professionele hulp en waak voor de veiligheid van jullie zelf en je kinderen. 


Veel succes
 
Wat een heftig verhaal! Ik zou, zonder dat hij het doorheeft, zijn gedrag filmen. Dan kun je deze opnames aan de professionals laten zien wanneer hij zich weer perfect gedraag tijdens zo'n afspraak. Sterkte! 
 
Terug
Bovenaan