extreem hongerig, 3 maanden

A

Anoniem

Guest
Mijn zoontje  is nu bijna 3 maanden en heeft continu honger. We zijn al overgestapt naar Nutrilon Forte, daarvan zou hij gezien zijn gewicht (hij is erg lang en groot) wel 5 flessen van 210 water mogen hebben. Gemiddeld, als hij de nacht doorslaapt, zou hij dus gevoed worden om 7, 11, 15, 19 en 23 uur. Dit schema is echt ondoenlijk, want we zijn blij als hij het eens drie uur uithoudt op een fles. Vaak ligt hij na 2 uur, hooguit 3 uit alweer te gillen van de honger en is hij niet te troosten tot hij zijn fles krijgt.
Aan de ene kant wil ik hem geen honger laten lijden, maar ik wil hem ook niet vetmesten met alle gevolgen vandien.
Toch slaapt ie 's nachts met enige regelmaat door van half 12 tot een uur of 6, het kan dus wel.
Iemand suggesties? Ik merk namelijk helemaal geen verschil in tijd tussen de voedingen sinds hij van Nutrilon standaard naar Forte is gegaan (nu een week geleden).

groetjes, Ellen

Hallo,

Ik weet eigenlijk heel weinig van de fles omdat ik bv geef, maar waarom zou je met 3mnd je kind al om de 4uur voeden als het daar nog niet aan toe is?
Mijn zoontje is nu 7mnd maar hij drinkt elke 3uur bij mij, soms 3,5, hij slaapt van 20.30 tot 7.30 maar krijgt 6 voedingen op een dag 5xbv 1xgroente met evt bv na!
Een kind dat honger heeft moet eten, dan geef je evt iets minder maar wel 6 x!

Succes Groetjes MJ

Hoi Ellen,

Mijn zoontje is 10 weken oud en drie en een halve week te vroeg geboren. Is ook enorm hongerig. Drinkt al flessen van 200cc. We hebben op dit moment een aardig ritme ingebouwd.. Hij krijgt rond 8.00, 11.00, 14.00,17.00 en 19.30 een fles. Als hij snachts komt geef ik hem een half flesje en tot nu toe accepteert hij het. De ene dag is de andere natuurlijk niet, maar probeer me zoveel mogelijk hieraan te houden. Heb ook van alles geprobeerd, ook grotere flessen om de 4 uur, maar ik merk dat hij het om de 3 uur beter doet. Ook heb ik hem nooit wakker gemaakt voor een late fles ( die van 23.00) en hierdoor slaapt hij door. Misschien is dat het proberen waard.

Veel succes ermee!!

Hoi, Ik heb toevallig ook een vraag geplaatst op het forum over mijn mannetje van 4 maanden. Ook zo'n smulpaapje. Ik heb even het consultatiebureau gebeld en die vertelden dat grote, zware kindjes vaak meer voeding nodig hebben, omdat ze meer energie nodig hebben om hun lichaampje warm te houden. Klinkt wel logisch eigenlijk. Ik was ook zo bang dat ie te zwaar werd. Toen ik vaste voeding ging geven('s ochtends een half fruitpotje en  's  avonds een half groentepotje  (hij was toen 17 weken), ging het wel wat beter: de tijden tussen de flesvoedingen werden wat langer en hij is nu wat  langer verzadigd. Nog even volhouden dus...

Hoi,

Heb weleens gehoord dat je dan Johannespitmeel (of iets dergelijks) toe moet voegen. Je hebt ook al flesvoeding waar het bij inzit, weet niet of dat die Nutrilon Forte is...Maar het schijnt dat ze daar een langer volgevoel van hebben. Ik geef zelf bv, dus zou het anders ook niet weten.

hij is er redelijk overheen, waarschijnlijk was het even een groeispurt want opeens is hij uit maat 62 gegroeid. Inmiddels houdt hij het overdag goed uit met flessen van 180 cc om de 4 uur, alleen in de avond zou hij het liefst een extra fles willen. Dat lossen we op met 120 cc water met maar 2 schepjes, heeft ie toch het idee dat ie melk krijgt :)

Onze Thomas is nu 15 weken en hij zit qua voeding op het maximale.
Hij krijgt 5 flessen van 200 ml.
Wij deden op advies van het cb al geruime tijd Nutriton in de flesjes (3 schepjes op een fles)
In de laatste fles deden wij sinds een week of  twee  3 eetlepels Nutrix en daarmee sliepen zowel Thomas als Sophie de hele nacht door.

Thomas is dus extreem groot, hij zit aan de top van de bovenste groeicurve, je kon het vergelijken met een baby van 6 maand.
Hij had dus niet genoeg aan die vijf flessen.
Nu mogen we elke fles aanmaken met 3 eetlepels Nutrix en na de fles van 17.30 uur mag hij ook nog een Liga als dat nodig is.
We mogen die Liga gewoon geven, hem dus op laten sabbelen, of de Liga verkruimelen en het als een soort pap met een lepeltje geven.
We gaan maar eerst beginnen  om aan  elke fles 3 eetlepels Nutrix toe te voegen en ien daarna wel verder.

Ik zou gewoon even voor de zekerheid vragen bij het cb wat je het beste kan doen, het is voor ieder kind weer anders.
Ik was ook erg voorzichtig, we hebben een groot kind, maar geen dik kind en dat wilden wij graag zo houden.

Groetjes Patricia (mama van Thomas en Sophie, 2 mei 2008)

Ik zou eens rijstebloem gaan proberen. Dit verzwaart de voeding. Meestal geef je dit als je de fles niet nog verder wilt ophogen.
Ikzelf gebruik het nog niet bij mijn kleine man. Hij is nu 4 1/2 maand en pas sinds een week op de fles van 200 ml. Hij is erg tevreden hierop In geen geval johannesbroodpitmeel gebruiken dit is voor spugende baby's.
Laat je baby in ieder geval geen honger lijden!!
Succes

Terug
Bovenaan