extreem hongerige baby

Lucas is nu bijna 3 maanden en heeft continu honger. We zijn al overgestapt naar Nutrilon Forte, daarvan zou hij gezien zijn gewicht (hij is erg lang en groot) wel 5 flessen van 210 water mogen hebben. Gemiddeld, als hij de nacht doorslaapt, zou hij dus gevoed worden om 7, 11, 15, 19 en 23 uur. Dit is echt ondoenlijk, want we zijn blij als hij het eens drie uur uithoudt op een fles. Vaak ligt hij na 2 uur, hooguit 3 uit alweer te gillen van de honger en is hij niet te troosten tot hij zijn fles krijgt.
Aan de ene kant wil ik hem geen honger laten lijden, maar ik wil hem ook niet vetmesten met alle gevolgen vandien.
Iemand suggesties? Ik merk namelijk helemaal geen verschil in tijd tussen de voedingen sinds hij van Nutrilon standaard naar Forte is gegaan (nu een week geleden).

groetjes, Ellen

Hoi Ellen,

Tja moeilijk hoor. Na een week zou je toch verwachten dat het werkt.
Mijn oudste, inmiddels 10, had ook alleen maar honger. Toen wij overgingen naar Forte werkte het meteen.
Ik kan je alleen maar adviseren om met het cb te bellen. Of de voedingslijn.
Want ik snap dat je je kindje niet vet wilt mesten. Je wilt alleen het beste voor je kind.
Sorry dat ik je niet echt verder kan helpen, maar ik begrijp je gevoel wel.

Succes!

Groetjes Christina

Hoi Ellen,

Tja moeilijk hoor. Na een week zou je toch verwachten dat het werkt.
Mijn oudste, inmiddels 10, had ook alleen maar honger. Toen wij overgingen naar Forte werkte het meteen.
Ik kan je alleen maar adviseren om met het cb te bellen. Of de voedingslijn.
Want ik snap dat je je kindje niet vet wilt mesten. Je wilt alleen het beste voor je kind.
Sorry dat ik je niet echt verder kan helpen, maar ik begrijp je gevoel wel.

Succes!

Groetjes Christina

ik hou al een paar weken bij hoeveel en hoe vaak hij krijgt, omdat het erg onregelmatig is en hij een tijdje na een operatie moest aansterken en dus juist veel moest krijgen. Die operatie is al 8 weken geleden, dus dat geldt allang niet meer.
Vandaag is hij gevoed om 5.30, 9.30, 12, 14, 16.15 en 19.00, veel te veel dus. Elke keer een fles van 200 ml (die van 19.00 was 240), dus hij zou er meer dan genoeg aan moeten hebben.
Hij blijft huilen als je hem niets geeft, het is echt honger.
Vanaf morgen is mijn verlof voorbij en gaat hij naar de creche, ben benieuwd hoe dat gaat, want daar zullen ze hem echt niet elke 2 uur gaan voeden...

Ben even benieuwd hoe het met Lucas gegaan is op het kinderdagverblijf?
Is hij nog steeds zo hongerig? Of wordt het al minder?
Misschien kan je met het CB overleggen of je een schepje pap door z'n (laatste) flesje mag doen?
Slaapt hij s'nachts wel door of eet hij dan ook door in dit patroon?
Onze dochter van 1-juni krijgt BV en ik heb t idee (weet je nooit zeker he met bv) dat ze vaak kleine beetjes eet dus ik voed haar ook regelmatig elke 2 uur, maar dit dus dag en nacht!
Ik maak me er niet druk om aangezien je kindjes die BV krijgen niet vet kunt mesten, en alles wat ze teveel eet spuugt ze er toch weer uit...

Hoop dat het nu wat beter gaat met je kleine hongerlapje! haha

Liefs L81

Herkenbaar dit. Wij hadden dit met onze eerste ook. Die kon echt krijsen en hield niet meer op tot de fles. Maarja teveel geven kan dus ook niet.

Wij gaven tussendoor nog weleens water. Dat mogen ze wel gewoon hebben. Dat hielp dan eventjes. Ook deden wij bij de laatste fles rijstebloem. Dat hielp wel wat voor de nacht. Verder kun je proberen de voeding wat te verdikken met nutriton. Dan is het niet zo'n klots melk in dat buikje maar heeft het wat meer substantie. In de Nutriton zitten geen calorieen, dat mogen ze gewoon hebben. Je moet dan wel overstappen op de papspeen anders krijgen ze het niet uit de fles.

Nou hopelijk heb je er wat aan. Succes ermee, bij onze jongste werd het met een maand of 4 wat  minder.

Hoi Ellen,

Bij onze oudste dachten we ook altijd dat hij voortdurend honger had, hij kreeg op een gegeven moment Friso extra, met nog een Johannesbroodpitmeel erin tegen het spugen en bij de avondfles wat rijstebloem. En toch bleef hij maar komen. Tot we een weekendje weg gingen (hij was toen 4 maanden) en hij bij ons op de kamer moest slapen. 's nachts hoorde ik heel duidelijk dat hij geen honger had maar krampjes. Waarschijnlijk gaven we hem gewoon teveel waar hij dus krampjes van kreeg. Het bleek voor ons moeilijk te zijn om krampjes van honger te onderscheiden. We zaten er dus naast met onze "diagnose". Wat een mogelijkheid is, is dat je zoontje óf krampjes heeft, of te onrustig slaapt waardoor hij snel wakker wordt en getroost wil worden met een fles. Je zou kunnen kijken of inbakeren wat voor hem is. Hierdoor heb je kans dat hij wat langer gaat slapen, wat rustiger wordt, de krampjes kunnen ervan verminderen. Misschien zou je daar de flessen wat mee kunnen rekken.
Het zijn maar wat suggesties want ik weet natuurlijk niet of dit voor jullie zoontje geldt. Maar je zou het eens kunnen bespreken met het cb. Succes ermee en ik hoop dat het op het kdv allemaal goed gaat, ook weer een spannende nieuwe stap.

Terug
Bovenaan