extreem jaloers

Oh, wat ik voorgesteld had als een ideaalbeeld: twee kleine kindjes relatief vlak na elkaar is zo'n teleurstelling geworden. Natuurlijk ben ik ontzettend blij met mijn twee prachtige gezonde mannetjes, maar jeetje, wat is mijn oudste zoon (nu 2 jaar en 8 maanden) jaloers op zijn babybroertje. Ik probeer de oudste overal bij te betrekken en tijd apart met 'm door te brengen, maar als ik niet uitkijk, geeft hij de kleine een tik of een duw (zelfs als ik er niet bij ben; ik ging even op de gang staan om te kijken hoe hij zou reageren als ik er niet bij zou zijn: is het puur negatieve aandacht vragen of kan hij zijn broertje echt niet uitstaan...) Hebben jullie hier ervaring mee? Ik probeer hem nu af te leiden en wel duidelijk te zeggen dat ik slaan e.d. niet accepteer en ik laat hem Noah altijd knuffelen, maar we zijn inmiddels 7 maanden verder en nog steeds geen resultaat... Het lijkt juist alsof het steeds erger wordt. Ik ben er echt behoorlijk verdrietig van. Mijn man zegt dat het allemaal wel goed komt en dat het gewoon de leeftijd is: een onzekere, angstige peuter die bang is dat papa en mama niet meer van 'm houden. Maarja, ik zit er heel de dag in. Hebben jullie tips/ervaringen?
 
Hoi,

Jeetje dit is een hele vervelende situatie zeg.
ik heb er geen ervaring in, wij hebben 1 dochtertje van 19 maanden en ze heeft dus geen broertjes/zusjes.
Maar gaat jou oudste naar de peuterspeelzaal? Dit zou hem heel erg kunnen helpen in de omgang met andere kindjes en hopelijk dan ook met zijn broertje.
Uuuh je schrijft dat het toch al zo'n 7 maanden loopt heb je de ha of cb al geraadpleegd?
Op zich met datgene wat je schrijft he extra tijd met hem alleen door brengen enz dat doe je gewoon goed.
Ik vind het heel lastig dit hoor ik zou toch een met ha of cb over hebben misschien hebben zij cruciale tips.
sucses

Gr Louise
 
Hoi Louise,


 
Ja, ik heb het CB al geraadpleegd en zij adviseerden om zo min mogelijk aandacht te geven aan het negatieve gedrag. Dus dat ben ik maar aan het doen. Misschien heeft het gewoon even tijd nodig. Mijn oudste zoontje zit een dag op het kinderdagverblijf en is helemaal gek op andere kinderen (ook babies) en heel sociaal. We staan hier zo van te kijken: hij is zo rustig, lief en zorgzaam voor andere kindjes. Hij heeft gewoon ontzettend veel moeite ons te delen met een ander kindje, daar lijkt het op... Vandaag ben ik begonnen met het belonen van zijn goede gedrag: voor iedere keer dat hij lief is voor Noah, krijgt hij een sticker. En met 5 stickers mag hij een autootje uitzoeken (van Noah!) of iets leuks gaan doen. Het ging vandaag wel goed moet ik zeggen... Wie weet, lukt het zo....
 
Mijn dochter was 2,9 jaar toen mijn zoontje werd geboren.
Ook zij was extreem jaloers, ze deed hem niets maar negeerde hem bijna en zat er altijd tussen wanneer ik met hem bezig was.
Ik kreeg bij toeval voor haar een homeopatisch middel (vanwege darmproblemen) dat als bijwerking had dat het tegen extreme jaloezie werkte. Ineens begon ze belangstelling voor hem te tonen en hem kusjes te geven. Het bleek dat dit middel ook vaak alleen bij jaloezieproblemen werd gegeven.
Het laatste half jaar heeft ze wel een terugval gehad, ze was hem constant aan het uitdagen en wilde spelen terwijl hij dat nog helemaal niet kon. Gevolg; veel schreeuwen/gillen van zijn kant en veel huilen van haar kant.En nog steeds kon ik niets met hem alleen doen.
Nu gaat ze sinds 3 maanden naar de basisschool en kan zichzelf weer vermaken, hij is inmiddels 17 maanden en speelt ook zelf.
Ze lijken steeds gekker op elkaar te worden en zijn blij wanneer ze elkaar zien.
Het was afzien maar het gaat nu gelukkig heel goed.
Misschien dat iets homeopatisch ook voor jouw zoontje kan werken.
Ik wist/weet geen andere oplossing en het zal bij jou misschien ook beter worden wanneer de jongste wat ouder wordt.
In ieder geval veel sterkte want het is erg vermoeiend.
 
Joh, Judith, dat is toch wel erg frappant zeg, dat dat homeopatische middel als bijwerking had dat het jaloezie verminderde. Misschien zat er iets kalmerends in? Het is echt nog steeds halen en brengen hoor: aan de ene kant wil hij heel de tijd naar zijn broertje toe en aan de andere kant had hij ook net weer een krukje op het hoofdje van Noah gezet. Waarschijnlijk ziet hij dat als grappig en ik probeer me echt in de peuterwereld te verplaatsen, maar het blijft inderdaad vermoeiend. Ik zal toch eens zoeken op internet, wie weet... In ieder geval bedankt voor je reactie!
 
Hoi Dani,
Heb een artikel over het middel  voor je opgezocht. Moet erbij zeggen dat dit niet gewoon in de winkel verkrijgbaar is. Ik ben voor de darm/zindelijkheidsklachten van mijn dochtertje naar een homeopaat geweest en het middel dat ik daarvoor kreeg werkte dus ook tegen de jaloezie. Waarschijnlijk ook omdat de arts dacht dat dit een oorzaak kon zijn van haar zindelijkheid.
De arts  heeft mij veel vragen over mijn dochtertje maar ook over de zwangerschap en mijn eetvoorkeuren tijdens de zwangerschap  (zoals in het artikel hieronder wilde ik graag krijt eten) Kortom, het middel is speciaal van toepassing op een bepaald type kind. Dus het wil niet zeggen dat dit bij jouw zoontje werkt. Daarom zou je, wanneer je het op deze manier wil doen,toch een afspraak bij een homeopaat moeten
Succes ermee!!
Calciumcarbonaat:
Mensen die Calcium carb. nodig hebben zijn lichamelijk en geestelijk erg verzwakt. Meestal wordt dit middel gegeven aan mensen die dik en blond zijn, een slappe spiertonus hebben en heel snel opgezette lymfeklieren hebben. Dergelijke mensen hebben het vaak heel koud en het kost hun veel moeite warm te blijven. Ze hebben een afkeer van kou en buitenlucht, omdat die dwars door hen heen lijken te gaan. Vochtig, koud weer verergert de symptomen, en als ze in de regen hebben gelopen, kunnen ze zo een acute ziekte opdoen.

Calcium carb.-patiënten zweten vrij gauw. Heel vaak transpireren afzonderlijke delen van het lichaam. Het hoofd transpireert vaak tijdens de slaap, meestal kort nadat men in slaap is gevallen. Ze zweten ook op de buik, op het bovenste deel van de romp, bij de geslachtsorganen, onder de voeten of in de palmen van de handen. Transpiratie, afscheiding en ontlasting ruiken vaak zuur.

Erg veel zin in eieren hebben is een klassiek symptoom van iemand die Calcium carb. nodig heeft, maar meestal heeft die persoon dan ook veel trek in rauwe aardappelen, melk, zoetigheid, zout en onverteerbare zaken als modder of krijt. Ze hebben daarentegen een afkeer van melk of vlees. Ze hebben erg veel dorst en willen meestal koude tot ijskoude dranken.

Calcium carb. -patiënten zijn vaak passieve en inschikkelijke mensen, maar ze kunnen verrassend koppig worden als hun gevraagd wordt iets te doen wat ze niet willen. Ze zijn langzaam van begrip en kunnen met moeite geestelijk werk verzetten. Ze zijn vaak bang voor het donker, om alleen te zijn, ziek te zijn of om gek te worden.

Calcium carbonaat-symptomen worden
Erger: door koud, vochtig weer, inspanning, angst
Beter: door warmte, door te gaan liggen
 
Terug
Bovenaan