Hoi Dani,
Heb een artikel over het middel voor je opgezocht. Moet erbij zeggen dat dit niet gewoon in de winkel verkrijgbaar is. Ik ben voor de darm/zindelijkheidsklachten van mijn dochtertje naar een homeopaat geweest en het middel dat ik daarvoor kreeg werkte dus ook tegen de jaloezie. Waarschijnlijk ook omdat de arts dacht dat dit een oorzaak kon zijn van haar zindelijkheid.
De arts heeft mij veel vragen over mijn dochtertje maar ook over de zwangerschap en mijn eetvoorkeuren tijdens de zwangerschap (zoals in het artikel hieronder wilde ik graag krijt eten) Kortom, het middel is speciaal van toepassing op een bepaald type kind. Dus het wil niet zeggen dat dit bij jouw zoontje werkt. Daarom zou je, wanneer je het op deze manier wil doen,toch een afspraak bij een homeopaat moeten
Succes ermee!!
Calciumcarbonaat:
Mensen die Calcium carb. nodig hebben zijn lichamelijk en geestelijk erg verzwakt. Meestal wordt dit middel gegeven aan mensen die dik en blond zijn, een slappe spiertonus hebben en heel snel opgezette lymfeklieren hebben. Dergelijke mensen hebben het vaak heel koud en het kost hun veel moeite warm te blijven. Ze hebben een afkeer van kou en buitenlucht, omdat die dwars door hen heen lijken te gaan. Vochtig, koud weer verergert de symptomen, en als ze in de regen hebben gelopen, kunnen ze zo een acute ziekte opdoen.
Calcium carb.-patiënten zweten vrij gauw. Heel vaak transpireren afzonderlijke delen van het lichaam. Het hoofd transpireert vaak tijdens de slaap, meestal kort nadat men in slaap is gevallen. Ze zweten ook op de buik, op het bovenste deel van de romp, bij de geslachtsorganen, onder de voeten of in de palmen van de handen. Transpiratie, afscheiding en ontlasting ruiken vaak zuur.
Erg veel zin in eieren hebben is een klassiek symptoom van iemand die Calcium carb. nodig heeft, maar meestal heeft die persoon dan ook veel trek in rauwe aardappelen, melk, zoetigheid, zout en onverteerbare zaken als modder of krijt. Ze hebben daarentegen een afkeer van melk of vlees. Ze hebben erg veel dorst en willen meestal koude tot ijskoude dranken.
Calcium carb. -patiënten zijn vaak passieve en inschikkelijke mensen, maar ze kunnen verrassend koppig worden als hun gevraagd wordt iets te doen wat ze niet willen. Ze zijn langzaam van begrip en kunnen met moeite geestelijk werk verzetten. Ze zijn vaak bang voor het donker, om alleen te zijn, ziek te zijn of om gek te worden.
Calcium carbonaat-symptomen worden
Erger: door koud, vochtig weer, inspanning, angst
Beter: door warmte, door te gaan liggen