Extreem kwijlen

<p style="text-align: left;">Mijn zoontje is 13,5 maand heeft 8 tanden en 2 kiezen! Elke dag komt hij uit het kdv met in een zakje 3bibs en 3 natte rompers, thuis geef ik hem ook gelijk weer een schone romper! Niet van plas doorlekken maar van het kwijlen. Dit ondanks dat hij vaak de hele dag een badstoffen slab van het kdv omkrijgt!!</p><p style="text-align: left;">Nu vroeg mijn man vandaag bij het ophalen of het kwijlen extreem is bij ons zoontje, of hij dit meer heeft dan andere kinderen! Zij bevestigde dit! </p><p>Nu zie ik hem veel door zijn mond ademen, hij snurkt al vanaf dat hij geboren is en is afgelopen winter non-stop snotverkouden+ hoesten waardoor hij een puffer heeft gekregen  geweest! De huisarts noemde hem een happy Weezer! </p><p>Ik geloof dat een deel van het kwijlen komt door doorkomende kiesjes maar ik heb ook een vermoeden dat dit door het ademen door zijn mond komt omdat zijn neus nu ook weer vol zit!</p><p>Zou dit een voorbode zijn van dat misschien zijn amandelen geknipt moeten worden?! Ik weet dat mijn broertje zijn amandelen zijn geknipt omdat hij ook non-stop verkouden was! Maar ik vraag mij af of dit de reden kan zijn dat hij ontzettend extreem kwijlt! </p><p>Iemand ervaring met extreem kwijlen?</p>
 
Ons zoontje wordt bijna 2, ook echt een extreme kwijler. Of hij nu wel of niet verkouden is/tandjes kreeg. Ook zeker 2 doekjes per dag doorweekt? Lijkt verder blij en nergens last van te hebben.... Ik hoop dat het binnenkort een keertje klaar is, tot die tijd slepen wij vooral extra doekjes aan?
 
Door vergrote amandelen kan het zo zijn dat een kind overmatig kwijlt. Ik zou even langs de huisarts en evt kno arts gaan om het te laten beoordelen. Wat je omschrijft is wel echt veel. Dat zou niet moeten bij een kind van 2 jaar. (Ben logopedist dus weet er veel van)
 
Mijn zoontje van 13 maanden kwijlt ook extreem! Elke schone trui die hij aan krijgt heeft binnen 10 min natte plekken. Ook hij ademt door zijn mond (zijn 'default' lijkt te zijn met mond open, hij heeft mijn mond/lippen en ik heb dat ook al mijn hele leven). Ik heb zelf het idee dat het wel over gaat (het kwijlen dan), dus we blijven nu nog rompers in veelvoud kopen en slabbetjes om houden.
 
Terug
Bovenaan