Extreem lange cyclus

Anna311

New member
Hallo,

Sinds ik gestopt ben met de pil heb ik twee erg lange cycli gehad. Ik ben 1 januari gestopt en heb vervolgens 106 dagen moeten wachten op m'n eerste menstruatie. Daarna heeft het 89 dagen geduurd en heb ik nu eindelijk weer een menstruatie. Het is wel veel lichter dan ik gewend ben, weinig bloedverlies en alleen lichte krampjes. Verder voel ik steeds allerlei kwaaltjes, maar ik denk dat m'n lichaam me steeds erg voor de gek houdt. Ik weet dat 'ontpillen' tijd kost, maar ik vind dit wel erg lang en het maakt me heel onzeker... Het blijft ook steeds in m'n gedachten rondgaan dat er iets mis is. Vraag me steeds af of ik dan wel een eisprong heb?

Wie herkent dit of heeft dit zelf ook? Ik zou graag wat ervaringen horen.

En tips voor een kortere cyclus zijn natuurlijk ook welkom! Ik ben zo bang dat de volgende weer zo lang gaat worden.. We zouden heel graag zwanger willen worden :)
 
Hoi Anna311,



Na het stoppen van de pil heb ik ook 2 wat langere cyclussen gehad. Eentje van 35 dagen en de laatste was 58 dagen. Heel frustrerend!

Ik ben begonnen met teunisbloemolie en tarwekiemolie (en foliumzuur uiteraard).



Succes!
 
Inderdaad heel frustrerend! Je wordt er zo moedeloos van..

Ik neem ook foliumzuur en overweeg om ook teunisbloemolie te gaan gebruiken. Hoe lang gebruik jij dat? En merk je er iets van?
 
@anna311 ik herken je verhaal. Ik ben 19 december gestopt en ben pas op 25 maart voor het eerst ongesteld geworden. Daarna cyclus van 35,42 en de laatste slechts 20 dagen gehad. Bij de eerste drie ongesteldheid ook minder bloedverlies, minder kramp en korter ongesteld maar mn laatste ongestekdheid was weer zoals vanouds. Flinke buikkramp, bloedverlies en langer ongesteld. Denk dat ik nu mn vertrouwde ongesteldheid weer terug heb en het ontpillen gedaan is. Heeft dus een half jaar bij mij geduurd. Wil je niet ontmoedigen maar het is normaal en het komt goed. Ik heb me ook vaak afgevraagd of ik wel een eisprong zou hebben e.d.
 
Goedenavond,



ook hier helaas lange cyclussen. Dit voor een jaar zo gelaten en in de gaten gehouden. In Mei had ik een positieve zwangerschapstest (na een jaar gestopt te zijn met de pil) Helaas heb ik 3,5 week terug een miskraam gehad! Ontzettend verdrietig. Hierdoor in het ziekenhuis terecht gekomen en hier is mij verteld dat het erg bijzonder was dat ik op een natuurlijke manier zwanger ben geworden. Heb cyclussen tussen de 35&50 dagen. Hierdoor waarschijnlijk geen of een hele late eisprong.

Ik wil je niet ontmoedigen maar misschien is het een idee om hier eens met je huisarts over te praten. Die kan je wellicht helpen of doorsturen.

ik moet nu afwachten hoe mijn cyclus zich hersteld na de miskraam en anders starten we met hormoonterapie om de cyclus te verkorten of eisprong op te wekken.

sterkte!

 
Terug
Bovenaan