Extreem moe en zwak

<p>Hoi allemaal!</p><p>Ik ben nu ongeveer 6 weken zwanger en sinds een paar dagen extreem moe. Ik voel me heel zwak en heb echt zo weinig energie dat uit bed komen al teveel moeite is. Aan het einde van de dag komt er soms genoeg energie om in iedergeval even in de woonkamer te zitten, maar meer dan dat lukt echt niet. Na pasen ga ik de huisarts bellen, maar voor nu ben ik benieuwd of meer mensen hier last van hebben? Ik was in mijn vorige zwangerschap ook erg moe en misselijk en zo leuk was het allemaal niet, maar dat het nu niet eens lukt om uit bed te komen of voor mezelf te zorgen vind ik wel heel heftig :( </p>

Ik heb echt hetzelfde!
Zodra ik opsta, ben ik gewoon al moe. Op dagen dat ik vrij ben, kan ik gewoon de hele dag in bed liggen.
Zodra ik een uurtje vrij ben, ga ik even in bed liggen. En savonds om 8 uur gaan bij mij echt alle lichten uit en ga ik maar naar bed...

Ik vind het zo vreselijk, ik heb nergens zin in, puf voor, ik steek energie in mijn werk en verder 'hang' ik voor mijn gevoel alleen maar in bed of op de bank.

Aangezien dit mijn eerste zwangerschap is, denk ik steeds maar dat dit er bij hoort. Verdere klachten heb ik niet echt, gelukkig, alhoewel ik mij daardoor wel minder zwanger voel denk ik.

Hier nog eentje! Heb al een zoontje van ruim een jaar. Dus soms valt het dubbel zwaar. Buiten zijn helpt enorm, maar daar moet ik me echt toe zetten. Eten koken lukt me nu ook niet meer van de geurtjes en de misselijkheid. Dus ja, lang leve de bank! Ik weet dat het bij mn zoontje pas met 13 weken afnam, dus heb me voorgehouden dat ik nog even moet volhouden!

Toch ergens fijn om te horen dat ik niet de enige ben ? Ik heb ook een zoontje van 1,5 rondlopen en ik ben blij dat mijn man de zorg voor hem kan overnemen. Maar het huishouden ligt verder compleet stil en mijn werk ook. Gelukkig ben ik zzp'er en kan ik wat schuiven, maar het idee dat ik dat binnenkort allemaal weer moet inhalen laat me zeker niet rustig in bed liggen ?

Ik voelde me vandaag na een uur of 5 wel iets beter! Ik zit nu lekker op de bank, maar net even snel de trap op en af was weer teveel. Compleet buiten adem haha. Ik hoop dat het snel beter gaat want het is wel heftig zo. 

Hahaha, dat buiten adem herken ik! Wij slapen op zolder, maar even hardhollend de trap op, zit er niet meer in...

Ik ben ook zzp'er! Misschien een heel ander onderwerp, maar hoe ga jij dat met jouw verlof doen?

Helaas herkenbaar. Dinsdag 17 weken en kan nog steeds niks. Mijn advies is wel echt om contact op te nemen met je huisarts en verloskundige. Want vaak kan er wel een reden voor worden gevonden en een oplossing. En soms is een stap terug doen ook nodig om te herstellen. Maar het blijft heel vervelend. Sterkte allemaal.

Hoi! Wanneer zou jij dan contact opnemen met je huisarts/verloskundige?
Ik ben nu 9 weken, 4 dagen en sinds 2,5 weken ook strontmoe. 21u in bed op werkdagen is een must (sta 4 dagen voor de kleuters, 29 kids). Het is wel iets minder geworden, maar voel me wel echt een bankkussen, zoveel lig ik thuis op de bank ??

Ik heb gisteren (nu 7 weken zwanger) contact opgenomen met de huisarts, omdat ik het echt niet oké vind, die moeheid.
Maar de HA gaf aan dat het er bij hoort, dat mijn lichaam aan het veranderen is en dat het vanzelf over zou moeten gaan.. Dat antwoord neem ik dan maar voor lief.

Volgende week heb ik voor het eerst een echo, dan ga ik dit ook bespreken met de VK. Kijken wat zij er over zegt.

Terug
Bovenaan