EXTREEM moe

Nee, m'n capslock stond niet aan toen ik het onderwerp intypte... Als ik zeg extreem moe, bedoel ik ook echt EXTREEM (met hoofdletters dus). Ik ben nu 9,5 week zwanger. Tot en met week 6 had ik bijna nergens last van, maar vanaf week 7 sloeg de moeheid toe die afgelopen weekend echt als een bom insloeg. Nu moet ik ook wel zeggen dat ik vorige week veel te lange dagen heb gedraaid op werk (en dan ook nog eens geen pauze nemen, dom dom dom) waardoor ik van vrijdag tot en met vanmorgen flinke migraine had (en een paracetamolletje helpt daar dus echt geen ene hol tegen!) en eigenlijk het hele weekend alleen maar heb geslapen, maar ook vandaag ben ik zo ontzettend moe dat ik me maar heb ziekgemeld. Ik was om 8 uur op en ben om 10.30 weer gaan slapen tot 15.30 en daarna weer van 17 tot 20 geslapen. Over de hele dag heb ik alleen het bed even verschoond, maar zelfs dat voelde als een hele opgave! Is dit normaal? Mijn beste vriendin is ook zwanger (is nu 17 weken) en die had me wel gewaarschuwd dat moeheid een nieuwe dimensie kreeg, maar zo moe als ik me nu voel heb ik me nog nooit in mijn leven gevoeld... Ik hoop echt dat het na dat eerste trimester wat beter wordt!

Ik voel me ook erg schuldig en enigszins bezwaard naar mijn collega's wanneer ik me ziek meld, omdat we in een team van 3 mensen werken, wat dus automatisch betekent dat zij elk 4 uur per dag meer moeten werken voor elke dag dat ik er niet ben (en helaas is vervanging zoeken voor mijn functie niet zo makkelijk).

Poehhh... Ik ben nu alweer moe als ik er alleen al aan denk om morgen weer op te moeten staan... *gaap*

JA! Pfff ben zelfs al zittend in slaap gevallen op de bank echt bizar... Gelukkig werk ik met mn ouders dus met lunch kan ik even rustig aan doen of wat eerder naar huis

Had ik ook

Gelukkig was het na week 13 weer redelijk te doen.

Maar ik kon echt eeuwen slapen

Doornroosje was er niets bij

Succes!!

Yep! Die extreme vermoeidheid hoort er ook bij. Ik viel ook op de raarste momenten in slaap. Wel alleen thuis hoor. Gelukkig had/heb ik wat flexibiliteit op het werk dat ik eerder naar huis kon als ik het niet trok. Maar thuiskomen na een normale werkdag, eten en in slaap vallen tot de volgende ochtend is niet zo gek. De vk zei ook om er aan toe te geven. Je lichaam heeft het zo druk dat het heel normaal is.

Intussen ben ik 24 weken onderweg en het extreme is er gelukkig van af. Na een paar lange werkdagen heb ik wel 1 of 2 (slaap)dagen nodig om bij te komen maar ik kan gewoon weer een film afkijken

Heel herkenbaar!

Zo moe dat je nergens kracht voor heb! Als t goed wordt t minder.

ik ben nu bijna 37 weken en merk dat ik nu, zo op t einde, weer net zo moe ben als in het begin

Hier hetzelfde verhaal, doodmoe was ik die eerste weken! Al helemaal toen ook de misselijkheid begon. In die tijd heb ik zelfs 2 dagen achter elkaar in bed gelegen en geslapen. Daarna knapte ik rustig aan weer een beetje op. Vanaf ongeveer week 14 kreeg ik mijn energie weer terug. Gelukkig had ik vanaf week 8 vakantie, want ik had echt niet kunnen werken. Al heb ik die vakantie wel grotendeels weggeslapen...

Probeer zoveel mogelijk rust te pakken. Ik ben de hele zwangerschap ook zo extreem moe geweest. Op het laatste toch door moeten gaan en te weinig kunnen rusten en nu 4 weken na de bevalling daardoor nog best moe. De nachten zijn gebroken. Dus neem je rust nu na de bevalling sta je makkelijk 2 keer per nacht op

Terug
Bovenaan