extreem onrustige baby

<p>Hallo Ons kindje is 3 maanden oud en we hebben het heel moeilijk. Ze slaapt bijna nooit langer dan 45 min overdag en als we 's nachts geluk hebben soms 2u aan een stuk. Verder als we haar in slaap willen krijgen moeten we soms meer dan 90 min haar kalmeren. Ze is heel onrustig en trappelt continu met haar beentjes en armpjes. Ook roept ze om de paar seconden. Het lijkt dat ze pijn heeft.  We zijn al naar 3 kinderartsen geweest en die zeggen allemaal beetje reflux beetje krampen en een kindje met een willetje. </p><p> </p><p>Herkend iemand dit en kunnen er tips gegeven worden ? </p><p> </p><p>1 kinderarts sprak iets uit over hypertonisch</p><p> </p><p>Super bedankt </p>

Wat super vervelend!
Ik zou eens een osteopaat bezoeken, doe kan spanning uit het lijfje halen.

Werkt dit niet dan kun je slaapcoach in de arm nemen, wel een die holistisch kijkt, bv een droomritme coach.

Sterkte!

Ach! En bijv koemelkallergie oid?

Osteopaat kan idd wel echt een hoop!!!!

Mijn zoontje had ook reflux.. sliep overdag in de draagdoek en snachts wel goed in zn bedje. Zo raakte hij iig niet oververmoeid.. dan slapen ze ook heel slecht.. misschien kan je dat eens proberen??? Vaak komt er wel rond 4/5 maanden een keerpunt! Hou vol! Ook huilbabys worden groot!!! Sterkte!!!!

Wat vervelend! Ik ga ook mee met de tips hierboven. Osteopaat zou je kunnen proberen. Heeft van onze huilbaby een blij ei gemaakt. Ik weet niet hoe maar het werkte. Onze zoon lag te lang ingedaald en overstrekte zich elke keer, kon niet slapen op z'n rug en huilde veel. Daarna niet meer. Wel is ie nog steeds een buikslaper, haha.

Ach wat ontzettend naar en pittig. Mijn eerste tip is: schakel hulp in!! Nachtje uit logeren bij grootouders? Oma die overdag komt helpen? En lieve vriendin? Wij hebben bij nr 1 ook een pittige tijd gehad en dit is zo belangrijk om staande te blijven.
De 45 mijn slaapjes overdag horen echt bij de leeftijd. Hebben wij nu ook en deed de oudste ook.
Dan is verder de vraag wat jullie allemaal al doen/ uitgeprobeerd hebben? Bij mijn oudste was rust-reinheid–regelmaat de key. Zelfde dagstructuur, inbakeren s nachts, jpmb in de voeding tegen de reflux. Ik had (of heb) een meisje met een erg sterk willetje die altijd”aan” staat. Dus snel overprikkeld raakte een ons echt nodig had om de prikkels te beperken. En mama, hou vol, het wordt beter!

En ik weet dat deze mening niet altijd gedeeld wordt maar osteopaat had het over allemaal onzin oorzaken die medisch gezien niet mogelijk zijn. Hielp ook geen meter (maar dat is misschien gevalletje van " je moet er in geloven anders werkt het niet"). Er worden vaak successen aan toegeschreven die gewoon horen bij de "natuurlijke ontwikkeling", zoals het langer slapen. Ik vond het weggegooid geld.

Herken het erg, onze baby was ook zo tot een maand of 5... Altijd trappelen en maaien idd, kort slapen, alleen maar wiegend, duurde steeds langer voordat hij sliep, en dan eindelijk neerleggen en 30 min later weer wakker, slopend. Hij was eigenlijk constant oververmoeid. Had ook veel krampen en buikpijn, dat moet niet onderschat worden arme baby's. Wij kwamen er uit toen we hem uiteindelijk leerden zelfstandig in te slapen. Hierdoor sliep hij rustiger en steeds een beetje langer en kwam uit de onrust van oververmoeidheid. Dus misschien kan een slaapcoach helpen? Buikpijn ging rond de 4 maanden vanzelf weg gelukkig.

[quote quote=10513608]Ach wat ontzettend naar en pittig. Mijn eerste tip is: schakel hulp in!! Nachtje uit logeren bij grootouders? Oma die overdag komt helpen? En lieve vriendin? Wij hebben bij nr 1 ook een pittige tijd gehad en dit is zo belangrijk om staande te blijven.
De 45 mijn slaapjes overdag horen echt bij de leeftijd. Hebben wij nu ook en deed de oudste ook.
Dan is verder de vraag wat jullie allemaal al doen/ uitgeprobeerd hebben? Bij mijn oudste was rust-reinheid–regelmaat de key. Zelfde dagstructuur, inbakeren s nachts, jpmb in de voeding tegen de reflux. Ik had (of heb) een meisje met een erg sterk willetje die altijd”aan” staat. Dus snel overprikkeld raakte een ons echt nodig had om de prikkels te beperken. En mama, hou vol, het wordt beter!
[/quote]Ik sluit me hier bij aan. Wij hebben ook, toen we twee weken verlof hadden, onze kerel bij wijze van spreken geconditioneerd. RRR. Eerste dagen waren dramatisch, echt bikkelen. Maar heel langzaam merkte ik verschil, na een 3/4 weken konden we hem in bed leggen zonder gehuil en werden, bij de leeftijd passende, wakker tijden aangehouden.
Heb hem niet laten huilen, ging er elke keer naar toe om te troosten om de paar minuten, in het begin wel 1,5u lang, maar volhouden werkte.
Zwaar, maar je kunt het!

Terug
Bovenaan