Extreem veel stress door werk, wat nu??

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif;">Lieve meiden,</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif;">Ik moet dit toch even van me afschrijven want ik weet echt niet meer wat ik moet doen..</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif;">Ik werk sinds begin April achter de receptie bij een sportschool. Ik heb een contract van 7 maanden van 32 uur. Ik ben nu 13 weken zwanger na een hele heftige miskraam en kwam daar vlak na mijn proeftijd achter. Zoals jullie vast begrijpen was ik dus erg zenuwachtig om dit vandaag te vertellen aangezien ik vrij nieuw ben! Mijn leidinggevende reageerde een beetje vreemd maar de eigenaar reageerde gelukkig heel relaxed!!</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif;">Het bedrijf zelf is nogal chaotisch en communicatie is vanaf het begin al erg slecht. Ik werd vanaf dag 1 al continu heen en weer gestuurd naar de 2 verschillende locaties en stond vaker op 2 plekken tegelijk op het rooster waar ik dan vervolgens zelf een oplossing voor moest vinden.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif;">Ook mijn salaris werd al 2x maar voor de helft uitbetaald en niet naar de 32 uur die ik hoor te krijgen! Ook hier moest ik (in mijn vakantie) continu achteraan bellen/mailen.. Dit leverde ook veel stress op.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif;">Nu heb ik vandaag een gesprek gehad met mijn leidinggevende die aangaf dat ik 3 (24u) dagen moet gaan werken omdat ze uren nodig hebben om nieuwe mensen aan te nemen??! Ik heb meteen gezegd dat ik hier niet mee akkoord ga en ik deze uren en het geld nodig heb. En aangezien ik ook een contract heb voor 32 uur kunnen zij dit niet zomaar aanpassen zonder mijn toestemming.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif;">Hij dreigde dat als ik hier niet mee akkoord zou gaan hij en de eigenaar het mij erg lastig kunnen gaan maken de aankomende tijd. En dat ik maar ergens anders een dag moest gaan werken om aan die 32 uur te komen?! </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif;">Dit werd een heel heftig gesprek en probeerde me groot te houden maar toen ik eenmaal klaar was met werken heb ik alleen maar zitten huilen.. Ik heb continu stress door dit bedrijf. Zou zo graag gewoon mijn 4 dagen willen werken en thats it. Ik heb me de eerste 3 maanden echt heel beroerd gevoeld door de zwangerschap maar heb niets laten merken en ben gewoon gaan werken. Ik ben ook echt de moeilijkste niet en ben heel flexibel qua dagen en tijden. Snap niet dat het mij zo extreem moeilijk gemaakt word!! </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif;">Mijn vriend is zo ongerust dat hij eigenlijk vind dat ik me ziek moet melden en helemaal niet meer terug moet gaan omdat ik continu gestrest en/of huilend thuis kom. Het allerbelangrijkste is voor ons natuurlijk de gezondheid van onze baby!!</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif;">Wat zouden jullie in mijn geval doen?</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif;">Liefs, Charlie</p>
 
Jeetje wat een situatie.Probeer het nog eens met de eigenaar te bespreken, ipv met de leidinggevende. Misschien staat die er weer anders in. Je staat volledig in je recht hoor om niet terug te willen naar 24 uur. Dit hadden ze van te voren zelf maar moeten bedenken.
Ik zou me wel afvragen of dit een fijne werkplek is en langzaam kijken voor iets anders, ook al ben je zwanger. Deze stress is ook als je niet zwanger bent gewoon ronduit klote. 
 
Jeetje dat is heftig. Zo jammer dat mensen zo reageren op je zwangerschap! 
Maar ik geef je groot gelijk. Echt niet akkoord gaan naar die 24 uur hoor. Je hebt gewoon een contract voor 32 dus hun moeten die gewoon na komen. Zwangerschap of niet. Dat is het risico van een vrouw aannemen, die kunnen zwanger worden ?
Als je er niet uit komt met je werkgever zou ik toch maar eens gaan overwegen om de ziektewet in te gaan. En dan na je zwangerschap verlof lekker ergens anders beginnen. Uwv is heel mild voor zwangere vrouwen heb ik me laten vertellen.
Op dit moment zijn jij en je kindje het belangrijkste! Ik hoop dat je ondanks dit toch een mooie zwangerschap zal hebben! Succes!
 
Wat erg!
Je hebt correct gehandeld, en inderdaad ik zou een gesprek met de eigenaar aanvragen. En anders hoe jammer het ook is, ziekmelden. Jou gezondheid en dat van je baby is het belangrijkste!!
Ik had zelf ook veel stress tijdens mijn zwangerschap en heb te laat aan de bel getrokken, kies voor jezelf!
Succes!
 
 
Hi,
 
ik snap wat je bedoeld qua stress. Je hebt t idd goed aangepakt, want je moet idd niet vergeten dat je nu alleen voor jezelf zorgt, maar ook voor je kleine in je buik.
toevallig zat ik er vandaag ook helemaal door heen. Werk zelf via een uitzendbureau (waar alles wel goed geregeld is voor mij qua uwv ect), maar fysiek is het toch zwaar. Aangezien ik ook een mannetje van 2 al heb rond lopen en dan nog 31 weken zwanger. Ik heb het maanden vol gehouden, maar de laatste tijd merk ik dat mijn lichaam me in de steek laat en vandaag is de bom gebarste. Ik heb mijn teamleider toen aan de kant geroepen en gezegd dat ik het niet meer trek lichamelijk. K barste in tranen uit. Gelukkig begreep hij me wel, maar toch voelde ik me rot. Ik wil me helemaal niet ziek melden of iets anders. Ik wil juist altijd mn beste beentje voor zetten, maar goed. Mijn meisje in me buik en me manneke zijn veel belangerijker. Langzamerhand begint de bekkeninstabiteit zn tol te eisen.
 
Terug
Bovenaan