Extreem vermoeid..

Hallo dames,
Ik ben nu 8 weken en 5 dagen zwanger van mijn eerste kindje en soms erg onzeker..
Ik ben extreem vermoeid..nu weet ik dat dat erbij hoort en waarschijnlijk vanzelf met 12 weken weer minder wordt maar ik heb me ook ziek gemeld op mijn werk omdat ik gewoon echt geen stap vooruit kan.
Een blokje om van een kwartiertje is echt al genoeg inspanning voor een dag. De vaatwasser in- uitruimen, een wasje ophangen, dat gaat allemaal nog wel maar dat is het dan ook. Zelfs aan tafel dineren is teveel inspanning en doe ik dus al 2 weken op de bank..
Zijn er meer dames die zich echt langdurig hebben ziek gemeld op het werk vanwege vermoeidheid?
Ik heb het trouwens wel verteld hoor, zodat ze uitkering krijgen van het UWV. Groetjes
 
Hallo puk,

Ik ben eigenlijk tot week 18/19 wel erg moe geweest.
Ik kon ook niks doen, als ik iets deed dan moest ik daar eerst weer een paar uur voor op de bank liggen.
Ik ben nu zelf 22 weken en ook zwanger van ons eerste kindje... dus voor mij is het ook allemaal nieuw en spannend!

sterkte!

gr maaike
 
Ik ben ook extreem moe, alles wat je vertelt komt heel bekend voor. Ook ik doe thuis praktisch niks, omdat ik het gewoonweg niet kan. Ik werk nog wel fulltime, maar neig er wel naar om me ziek te melden. Ben gewoon op. 's Avonds ligt ik rond 20u al in bed. Hoop dat het snel overgaat, maar ik heb het nu al sinds mijn 6e week en ben nu 13 weken, dus tja...ik sukkel er dus al heel lang mee.
Luister naar je lichaam.

Sterkte.
 
hi
had ik ook en toen ze mijn bleodprikte voor ijzer bleek deze 5,6 te zijn . erg laag misschien heb je daar ook last van even aan vk of huisarts vragen om te prikken.
sterkte
 
Inderdaad laat je bloeddruk en ijzer nakijken.
Verder zwangerschap kost ontzettend veel energie - het is normaal dat je weinig tot geen energie over houdt voor andere dingen. Rust veel, beweeg wat je kan schakel hulp in van partner en vrienden.

Ik was ook ontzettend moet maar eind van week 17 was het over van een op andere dag. het is even doorbijten maar je wet waar je het voor doet.
Ik heb me gelukkig niet ziek hoeven melden op het werk - ik werk onregelmatige tijden in de zorg en kan overdag rusten en 's middags werken. Gelukkig heb ik ook begripvolle collega's die zwaardere taken tijdelijk overnamen zoals boodschappen halen etc Ik deed dan voor hen weer wat meer zittende taken.

veel succes- het wordt echt beter !
 
hoi,
Ook ik ben heel moe. Moeier dan bij mijn eerste zwangerschap. Toen kon ik de energie nog opbrengen om 1 keer in de week een uur te reizen naar een vriendin om wat leuks te doen. En toen werkte ik meer dan nu.
Bij deze zwangerschap kijk ik al uit naar mijn slaapje nadat ik mijn bed uit ben gekomen. haha
Ik werk nog wel gewoon mijn uren, maar heb mijn collega's wel ingelicht. (ben nu 11 weken) zodat zij begrip kunnen hebben als het even wat rommeliger is dan normaal als ik werk. Thuis probeer ik zoveel mogelijk te doen, al valt dat zwaar samen met een dochter van 3 die een zeer eigen wil heeft. zij heeft er trouwens meer moeite mee. Een mama die soms de hele middag op de bang ligt/hangt.
Het schijnt wel dat de vermoeidheid afneemt rond de 12/13 weken...
 
Ik ben dus ook zo extreem moe geweest...Ik ben nu 13,4 weken onderweg, en vanaf vorige week is de vermoeidheid zo goed als over! Gelukkig maar! Hopelijk voelen jij je ook snel beter...
 
Terug
Bovenaan