Extreem vroeg wakker

<p>Goedemorgen:)</p><p>ik heb een zoontje van 5,5 maand (23 weken) die voorheen sliep tot 0600. Hij gaat rond 1830 naar bed en krijgt 21.30 uur nog een fles (droomfles). <br />Sinds 1,5 week wordt hij ineens elke morgen wakker om 04.30 uur. Hij huilt niet, is aan het kletsen, maar begint na een minuut of 10 wel te huilen. Het is pikkedonker op de kamer, en er is ook geen geluid waar hij wakker van kan worden. Hij valt niet meer in slaap, alleen als wij hem eruit halen. Meestal kan ik het dan nog rekken tot 0600.  Is dit zo’n slaapregressie? </p>

Goedemorgen! Ik wilde net exact dezelfde vraag stellen, dus ik lees graag mee met de antwoorden. Hier 6.5 maand en sinds een week elke ochtend rond 5.00 klaar wakker. Laten liggen lukt hier ook niet omdat het gebrabbel snel overslaat in huilen. Hij heeft ook rond 18.30 laatste voeding en gaat dan naar bed. Sliep altijd tot 6.30...hoop dat iemand de gouden tip heeft want 5.00 is écht te vroeg?

Hier hetzelfde helaas!! Graag lees ik ook mee... Jammer dat ik niet de tip voor je hebt. Mijn dochter (6maanden) tussen 18.30u/19.00u naar bed, rond 18.30u de laatste fles. Altijd al een vroege vogel geweest (max 06.00u). Maar nu al 2 weken ofzo 04.30u/05.00u wakker en met veel moeite bij ons in bed valt ze in slaap.. maar dit is ook zelden...  

Haha nou ben allang blij dat ik niet de enige ben ?

hij valt bij mij vaak nog wel in slaap tot 0600 en daarna ga ik met hem naar beneden voor de fles en aankleden. Voorheen sliep hij weer na de fles, maar ik las ook dat een te vroege ochtend slaap weer averechts kan werken. Ik probeer hem dus nu sinds 2 dagen rond 7.30 weer naar bed te brengen. Hoe doen jullie dat? 

Hoi, mijn dochter is bijna 8 maanden en bij ons gingen zulke vroege ochtenden weer vanzelf over na een week of twee/drie. Was ook rond 4 en 6 maanden. Nu wordt ze weer om 06:30 wakker (hoera). Ik heb ook vanalles geprobeerd en denk elke keer dat ik het licht heb gezien maar uiteindelijk maakt het allemaal geen verschil, haha. Wat de ene dag werkt, werkt de andere dag niet. 
Ik zou proberen dan meer uit de dagslaapjes te halen zodat ze wel voldoende slaap krijgen. Ik als dat het betekent dat ze 's ochtends bij slapen... 

Wij hebben precies hetzelfde gehad, 2 maanden lang. Begon met de 5 maanden en met de 7 maanden was het weer tussen 6:00/6:30. 

Wij hebben ook echt vanalles geprobeerd en niks werkte. Toen kreeg ik opeens de tip van een vriendin om hem wat er ook gebeurt tot 6:00 in zijn bed te laten liggen en dan pas eruit halen. Je zou kunnen proberen om om de 10 min even naar zijn bed te gaan en hem een aai over de bol geven om te laten weten dat je er bent. Bij ons werkte dat niet, want hij werd als maar bozer als we weggingen.
 Vervolgens 2,5 uur wakker houden sochtends en hem na 1 uur tijdens zijn ochtendslaap te wekken. 
Ik zag daar erg tegenop want ik kan er niet zo goed tegen als hij huilt. Toch even doorgezet en binnen 2 dagen werd hij om 5:30 wakker ipv 4:00/4:30. 

Ze zeggen ook als je ze voor 9:00 uur laat slapen, je kans hebt op een vroege vogel. Ik vond dat altijd lastig want je kan ze niet 4 uur ophouden in de ochtend. 

Ieder kind is anders en ik weet niet of het voor jullie werkt, maar wellicht helpt het! 

succes!! Het komt echt goed!

[quote quote=10321035]Haha nou ben allang blij dat ik niet de enige ben ? hij valt bij mij vaak nog wel in slaap tot 0600 en daarna ga ik met hem naar beneden voor de fles en aankleden. Voorheen sliep hij weer na de fles, maar ik las ook dat een te vroege ochtend slaap weer averechts kan werken. Ik probeer hem dus nu sinds 2 dagen rond 7.30 weer naar bed te brengen. Hoe doen jullie dat?[/quote]
Wij leggen onze dochter na max 1,5u weer terug in bed. Dus als ze om 05.00u wakker is dn halen wij haar ook pas om 06.00u uit bed en dan echt op zijn vroegst half7 de fles... Als ze dus om 5u wakker is dan 06.20u de fles en daarna naar bed... 

Terug
Bovenaan