Extreem vroeg wakker

Helaas hier wel bijna standaard geweest bij de oudste.. soms speelde wel het koud hebben (het is het koudste punt in de nacht volgens mij) of honger hebben mee. Daar letten we wel op, maar sommige kindjes zijn gewoon echt vroege vogels helaas! Nu komt hij om 6.15u als het hem lukt om te wachten tot z’n konijntje lamp aan is en komt de jongste helaas wel weer om 5.00u.
 
Dat zijn fases idd. Mijn zoon van 2.5 doet dat ook al heel lang. Zelfs om 4.45.... Ik ben waaakkkkeeerrrr! Nu begint hij weer langer te slapen en begint de jongste van 14 maanden ermee. 5.30... Maaamaaaa!
Agg wat heet vroeg, haha!

Mijn beste tip... Leg je erbij neer, het gaat vanzelf weer over. Zelf een beetje vroeger naar bed en je komt ook aan je uurtjes
 
Wat iedereen zegt ;)
hoeveel slaapjes doet ze overdag? Ik hoorde wel van mensen waarbij het beter werd toen ze naar 1 slaapje gingen.
 
Mijn dochter was tussen 6 mnd en 15 mnd altijd 5 uur of hooguit half 6 wakker. 
Toen ze over ging naar 1 slaapje was de ochtend veel te lang. Ze werd toen ook eerder op de ochtend weer moe, ipv steeds later. Daarna kon ze wel veel meer hebben. Daarom zijn we haar een tijdje na een ochtendfles om 5 uur weer terug gaan leggen. Soms was dat een uur gedoe en gaven we toch toe en andere keren sliep ze nog 45 min ofzo. Maar het hielp met de overgang naar 1 keer slapen. En sinds ze structureel over is naar 1 keer slapen slaapt ze nu meestal tot 6 a 7 uur. Afhankelijk van of ze erg moe was van de voorgaande dag. De helft van de keren is het evengoed 6 uur. 
De dochter van mijn vriendin is nu 6 en nog steeds elke ochtend 6 uur wakker. Sommige kindjes zijn gewoon zo. 
Ik vind half 6 a 6 uur in elk geval voor een kindje niet extreem. Gewoon aan de vroege kant. Voor ons is het helaas wel erg vroeg ?
 
Onze zoon is altijd een vroege vogel geweest: 7 uur is uitslapen. Maar recent kwam hij steeds 4.30/5.00 met gehuil. Sinds we hem een pyjama hebben aangetrokken weer ivm de kou is het over. Dus ik vermoed dat het de kou was, zoals eerder gezegd: koudste punt van de nacht.
 
Ik sluit me aan bij de rest. Mijn dochters zijn nu 2 en 4, maar 7.00 is echt uitslapen hier. Elke ochtend begint de dag tussen 5.30 en 6.30. Heel vroeg inderdaad, maar t is nou eenmaal hun ritme. Vaak gaat het wel in periodes, een week lang 5.45 en dan weer een week 6.45. Voordeel is dat we altijd op tijd op school en de opvang zijn haha!

Ze liggen er 's avonds ook echt niet vroeg in, 19.30 gemiddeld. En de jongste slaapt s middags vaak nog 1 uurtje en 's avonds pas om 20.00/20.30. Ik heb nooit gesnapt hoe kinderen van 2.5 of 3 jaar s nachts 12 uur kunnen slapen én nog een middagslaapje doen. Dat is hier onmogelijk. Met 10 uur slaap per etmaal hebben ze blijkbaar genoeg. Zelfs het middagslaapje wordt geregeld overgeslagen terwijl m'n dochter net 2 jaar is...

Je doet er weinig aan. Ik probeer in ieder geval niet eerder dan 6.30 naar beneden re gaan. Tot die tijd blijven ze in hun bed spelen/zingen of mogen ze tussenin nog even snoezelen.

Hopelijk is het een fase en slaapt je kindje binnenkort weer wat langer. Zeker in de wintermaanden is het vroeg he...

Probeer haar in ieder geval overdag niet te lang laten slapen zodat ze het niet 'inhaalt'. 1 dutje van 2 uur (12.30 tot 14.30) is ruim voldoende met 1.5 jaar.
 
Terug
Bovenaan