Ik sluit me aan bij de rest. Mijn dochters zijn nu 2 en 4, maar 7.00 is echt uitslapen hier. Elke ochtend begint de dag tussen 5.30 en 6.30. Heel vroeg inderdaad, maar t is nou eenmaal hun ritme. Vaak gaat het wel in periodes, een week lang 5.45 en dan weer een week 6.45. Voordeel is dat we altijd op tijd op school en de opvang zijn haha!
Ze liggen er 's avonds ook echt niet vroeg in, 19.30 gemiddeld. En de jongste slaapt s middags vaak nog 1 uurtje en 's avonds pas om 20.00/20.30. Ik heb nooit gesnapt hoe kinderen van 2.5 of 3 jaar s nachts 12 uur kunnen slapen én nog een middagslaapje doen. Dat is hier onmogelijk. Met 10 uur slaap per etmaal hebben ze blijkbaar genoeg. Zelfs het middagslaapje wordt geregeld overgeslagen terwijl m'n dochter net 2 jaar is...
Je doet er weinig aan. Ik probeer in ieder geval niet eerder dan 6.30 naar beneden re gaan. Tot die tijd blijven ze in hun bed spelen/zingen of mogen ze tussenin nog even snoezelen.
Hopelijk is het een fase en slaapt je kindje binnenkort weer wat langer. Zeker in de wintermaanden is het vroeg he...
Probeer haar in ieder geval overdag niet te lang laten slapen zodat ze het niet 'inhaalt'. 1 dutje van 2 uur (12.30 tot 14.30) is ruim voldoende met 1.5 jaar.