Extreem winderig na Bevalling, help!

Hoi allemaal

Ik ben 18 december, 10 dagen geleden
Bevallen met 35 weken ivm pre eclamsie. Door de bevalling heb ik aanbeien ( bijna weg ) maar ook
Extreem last van winderigheid en stinkt
Ook echt erg. Ik kan ze niet ophouden
Weet dat is niet goed, maar laat ze toch liever op toilet of als ik alleen ben.
Nu lukt dat niet en gaan ze waar ik sta, loop of zit en schaam me daar best wel voor als ze niet zo stinken was het anders. Ik eet gezond, heb ook dagelijks ontlasting gewoon.
Iemand ervaring?
Kan ik zelf iets doen?
Of hoe lang houd dit eventueel aan?

Jaaa haha sorry moet er even om lachen! Mijn moeder had me er destijds al voor gewaarschuwd, dit hoort er helaas bij! En ook ik heb het gehad! Het stopt vanzelf weer. Ik denk dat het komt omdat alles rustig weer naar zijn oude plek toe aan het gaan is. Er is helaas niets aan te doen.. en idd het stinkt enorm. Juist daar waarschuwde ze me voor. Heel gek maar ja.. je moet er even doorheen.. kan me even niet herinneren hoelang het aanhield.. sorry!

Dankjewel Ooonbekend,

het is inderdaad ontzettend vervelend, en het komt ook echt uit het niets opzetten. Bedoel je kan jezelf er totaal niet op voorbereiden of je billen dichtknijpen, want het komt gewoon wat je ook probeerd.
Schaam me er echt heel erg voor.
Maar had inderdaad ook al een beetje ge googeld en zag inderdaad dat het vaak komt doordat de darmen weer terug op de plaats gaan. Maar stiekem hoopte ik dat er iets aan te doen was, oefeningen ofzo. Maar dan zal ik helaas geduld moeten hebben en iedereen moeten waarschuwen, best wel zielig ook voor mijn partner! Hihi

Terug
Bovenaan