Extreme jeuk gekregen bij 31 wk zwanger wie herkent dit

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Hoi hoi allemaal</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Ik ben momenteel 33 weken zwanger maar sinds 2 weken heb ik ontzettende jeuk op mn hoofd, nek, armen, rug, handen, oren en t lijkt zich uit te breiden.. ik kan gewoon soms niet slapen van de jeuk en soms branden mn oren gewoon van de jeuk en ook mn nek. Verder is er niks te zien. Geen uitslag, niks! Maar de jeuk wordt alsmaar erger en ik slaap er bijna niet meer van..ik las iets over zwangerschapscholestase, maar ik denk dat ik te weinig symptomen heb en t is heel zeldzaam. Daarbij heb ik.geen galblaas meer dus of ik juist een grotere kans heb???? Of juist minder grote kans… geen idee…. wie herkent dit? Heb mn verloskundige nu even gecontact via de mail omdat ik denk het is niet dringend, maar het is niet meer te houden dus ik ga denk zo even bellen. </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Meer mensen daar last van gehad in de zwangerschap? Tips????</p>

Hoi,
ik herken het. Ik kreeg het bij ongeveer 37 weken zwanger. Oren, hoofdhuid, buik, borsten, ik krabte het open van de jeuk. Maar inderdaad geen uitslag. Ik had geen jeuk op mijn handen en voetzolen, dus daarom dacht mijn vk dat het geen zwangerschapscholestase was. 
Heb mentolgel gesmeerd wat de jeuk verminderde. Na mijn bevalling was de jeuk over, nergens meer last van gehad. 
Inderdaad kun je voor de zekerheid even bellen. 
Succes! 

Mijn advies: gelijk bellen, niet mee wachten! Je bloed wordt gecontroleerd op de leverfunctie en de hoeveelheid galzouten in het bloed. Ik had plotseling in week 34 ook zo'n erge jeuk. De mentholgel die ik voorgeschreven heb gekregen werkte niet. Uit mijn bloedwaarden bleek dat ik zwangerschapscholestase had. Ik kreeg hiervoor medicatie (Ursochol). Omdat het niet aansloeg ben ik in week 37 ingeleid. Na de bevalling was alle jeuk inderdaad gelijk verdwenen.
Sterkte, ik hoop voor je dat het allemaal meevalt!!

Het is zeldzaam maar zou wel bellen en het laten uitsluiten. Op werk een kraamvrouw gehad die alle symptomen had van cholestase, had ik zelf nog niet vaak meegemaakt als kraamverzorgster. 2 weken later toevallig wéér een kraamvrouw die het leek te hebben. Eerst dachten ze ook van niet door te weinig symptomen maar toen die ná onderzoek ineens wel steeds erger werd,  moest ze direct worden ingeleid. Kindje had ook in het vruchtwater gepoept en helaas een slechte start gehad dus schrijf het niet zomaar zelf af, laat je gewoon ff onderzoeken en bellen gaat sneller dan mailen. Daar zijn verloskundigen voor. Succes en kan me goed voorstellen dat je er gek van wordt! Ik beb extreme jeuk op mijn tepels, laat staan op zo veel plekken.  Hou vol?

Het is zeldzaam maar zou wel bellen en het laten uitsluiten. Op werk een kraamvrouw gehad die alle symptomen had van cholestase, had ik zelf nog niet vaak meegemaakt als kraamverzorgster. 2 weken later toevallig wéér een kraamvrouw die het leek te hebben. Eerst dachten ze ook van niet door te weinig symptomen maar toen die ná onderzoek ineens wel steeds erger werd,  moest ze direct worden ingeleid. Kindje had ook in het vruchtwater gepoept en helaas een slechte start gehad dus schrijf het niet zomaar zelf af, laat je gewoon ff onderzoeken en bellen gaat sneller dan mailen. Daar zijn verloskundigen voor. Succes en kan me goed voorstellen dat je er gek van wordt! Ik beb extreme jeuk op mijn tepels, laat staan op zo veel plekken.  Hou vol?

Yes, zelfde hier! Heb het laten checken door VK en bleek onschuldig. Had er vooral tijdens de hitte afgelopen maanden last van (begon idd ook rond 31-32 weken), heb toen op de meest jeukerige plekken mentholzalf gesmeerd en ben toen voor de ventilator gaan liggen, dat was heerlijk. Succes!

Terug
Bovenaan