Extreme luieruitslag

Sam heeft hele rode billetjes, het lijken wel schaafwondjes en het ziet er heel pijnlijk uit. Ik smeer het bij iedere verschoning in met Sudocreme, maar dat lijkt helemaal niet helpen. Ik verschoon hem bij iedere voeding, dus iedere 3 uur en als hij aan het jengelen is. Ik heb al gelezen dat je de luier even af moet laten en de billetjes aan de lucht moet laten drogen, maar zodra de luier iets langer af is poept of plast hij zichzelf (of mij) helemaal onder....What to do?

probeer eens de zinkzalf van zwitsal, mijn dochter van 3 reageerde altijd averechts op sudocreme. Haar uitslag werd alleen maar erger als ik sudo gebruikte
Verder heb je nog bepanthen en gewone zinkzalf.
Gauw naar de drogist dus :)
Beterschap voor je ventjes billen
xxx

Wat ook heel erg helpt is zemelenmelk, krijg je bij da, kruidvat enz..
De zemelenmelk doe je in het badje en daar zet je je kindje met z'n billen in...
Dit werkt heel goed..en ook best snel binnen een paar dagen is het billetje weer heel..
Misschien werkt dit bij Sam ook..
Veel succes ermee...

Groetjes nanjer

Ik herken het helemaal onze Jochem (inmiddels al 16mnd) had een paar weken terug ook niks hielp poeh hee was zoals jij beschrijft maar echt tot bloedens toe...
Wat hier heel goed hielp was een papje van maizena maken dat erop doen luier dicht en zo elke verschoning....
Na 1 dag!!!!! zo goed als weg.
Wat normaliter hier heel goed helpt is nestosyl zalf!! ook super alleen hielp dat nu niet omdat het tot bloedens toe was...
Sucses ermee hopelijk is het snel over...

gr louise maart 2011 mama

Weet niet niet of je borstvoeding geeft maar anders kan je ook een keer zijn billen insmeren met melk, zei mijn kraam. Het zou ook kunnen dar hij bv allergisch is voor billendoekjes. Plukken of wattenschijfjes weken in water en daarmee zijn billen schoon maken.
Bepanthen heb ik ook.

wij gebruikte altijd zinkolie van dr zwaab bij apotheek kun je die jalen blijft namelijk super goed op de billen zitten

wat ook kan is spruw dat kan namelijk ook uitslag geven op de billen het kan in de mond zitten bij baby's maar ook in de darmenkomen en krijgen ze dus hele erge luier uitslag maar daarvoor moet je naar de huisarts

Mijn kraamhulp heeft laatst een baby gehad die extreem allergisch reageerde op Pamper luiers..na een overstap naar Kruidvat merk is de uitslag verdwenen..nooit geweten dat een baby allergisch kon reageren op luiers, maar misschien wel een tip voor jou om eens naar te kijken!

Het nadeel van sudocreme is dat het vocht onttrekt uit de huid ipv dat het juist vet houdt wanneer het nodig is. Mijn moeder raadde mij me onze eerste aan om uierzalf te gebruiken (zo''n grote gele pot), dit smeer ik er vanaf het begin gewoon standaard op bij lara gewoon ter preventie. Ik vind het echt super spul en het helpt ook bij andere rode plekjes/ schrale wangetjes enz... En het is nog voordelig ook.
Veel succes!

Terug
Bovenaan