Extreme "uitschieter" in cyclus...

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik ben benieuwd wie van jullie dit herkend: ik ben ruim 9 maanden geleden met de pil gestopt. (na deze 2 jaar te hebben geslikt) Mijn eerste  cyclus duurde 50 dagen, de tweede 54 dagen en vervolgens zat er een positief patroon in; 38, 36 en de laatste zelfs 30 dagen! Ik was dus positief gestemd dat mijn lichaam en hormoonhuishouding weer in balans aan het komen waren, maar helaas (en tot  mijn verbazing)  duurt mijn huidige cyclus nu ineens alweer 66 (!!) dagen!
Ik snap er niets van, en maak er eerlijk gezegd ook best een beetje zorgen om.. dit is toch wel een heel extreme uitschieter! (ik heb reeds 4 x negatief getest, dus zwanger ben ik niet)
Wie van jullie heeft dit ook wel eens meegemaakt? Ik zou natuurlijk graag horen dat mijn lichaam niet helemaal "op hol" is geslagen, en dat dit wel vaker voorkomt.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groetjes, 10e

Ik kan je idd vertellen dat dit vaker voorkomt, maar echt fijn is het niet (ik heb er gelukkig nog geen last van, maar wat ik zo van andere lees). Had je voor het slikken van de pil ook zo'n onregelmatige cyclus?

hey 10e

je bent niet de enigste hoor ik heb er ook last van ik was al onregelmatig maar dit wat ik nu heb erg extreem zit namelijk al op dag 100 al voor echo en alles geweest maar ben niet zwanger.
raar he wordt jij er ook zo onzeker van .ik in iedergeval wel
en de ha wou de natuur zijn gang laten gaan en hopen dat het uit zichzelf weer komt.
moet in okt weer bij hem komen om te zien hoe het dan gaat allemaal.
nou succes en hopen dat de rd snel komen.
groetjes denkertje

Hoi Denkertje

Wel prettig om te horen dat jij er ook last van hebt. Alhoewel... 100 dagen is wel héél absurd he??
Ik word er inderdaad ook mega onzeker van, en het geeft me ook best veel stress. Elke keer als ik naar de wc ga denk ik: zou het nu dan eindelijk zo zijn? Vermoeiend en irritant!
Hoe lang geleden ben jij me de pil gestopt? En hoe waren jouw cycli hiervoor?

Groetjes 10e

Hoi meiden,

weer iemand met een onregelmatige cyclus. Ook dan kun je redelijk snel zwanger worden hoor (na 8 maanden 1e keer en daarna gelijk, helaas beide keren niet goed afgelopen).
Ik zit tussen de 28 en 43 dagen. Ben na m'n 2e miskraam zo onzeker over m'n cyclus, kan er geen pijl op trekken wanneer ik wel/ niet een eisprong heb. Maar de drang om moeder te worden wordt steeds groter!
Ik ga als de RD deze week doorzetten temperaturen om te weten te komen of en wanneer ik een eisprong heb.

Succes allemaal!

Shanaz

Hier meld zich weer iemand met zo'n onregelmatige cyclus...

Toen ik zwanger wilde worden van de 1ste heeft het een jaar (!!) geduurd voordat ik m'n eerste menstruatie had na het stoppen van de pil. Daarna  zat er steeds  3 of 4 maanden tussen voordat ik weer eens ongesteld werd. Uiteindelijk ben ik na twee jaar, spontaan, zwanger geworden. Bij de tweede ben ik een keer de pil vergeten en, plop, zwanger (snappen jullie het nog?).
En nu ben ik in april 2007 gestopt met voorbehoedsmiddel (nuvaring) en was ik direct zwanger. Helaas, een miskraam gekregen. Na m'n miskraam heeft het 6 weken geduurd voordat ik weer ongesteld werd, viel me erg mee. En dit is dus nu alweer 51   dagen geleden!! Heb ondertussen al twee zwangerschapstesten gedaan, maar helaas negatief. Snap er niets van, maar het begint te lijken op hoe het bij de eerste ging. Word er ongeduldig en chagerijnig van. Als ik dan niet zwanger ben, laat me dan maar ongesteld worden, kunnen we weer verder. Zo duurt het nog langer!

Ik heb me voorgenomen dat wanneer ik (ooit) weer ongesteld word, ik daarna meteen ga temperaturen.

Succes allemaal!

Terug
Bovenaan