extreme vermoeidheid en aanhoudende misselijkheid

<p>Hoi,</p><p>Ik ben Nathalie en ik ben ongepland zwanger geworden, mijn uitgerekende datum is 28 maart 2021 dus ik ben nu 13 weken ver. We zijn een nieuw samengesteld gezin en hebben samen 6 kinderen waaronder een tweeling van mij en men huidige partner van 2 jaar. Ook kids uit ons vorige leven,  een dochter van 13 jaar, zoon van 16 jaar, een dochter van 17 jaar en een dochter van 21 jaar. Buiten de meid van 17 jaar wonen alle kids bij ons in. Ik ben 39 jaar en heb het veel last van misselijkheid en extreme vermoeidheid. We zitten ook net midden in zware verbouwingen dus ik vind nergens rust en kan met mezelf geen kant meer op, elke keer er iets misgaat of de tweeling gaat tekeer dan ontplof ik... Kan er mij iemand wat tips geven om mezelf te kalmeren en rust te vinden?</p><p>Alvast bedankt.</p><p> </p>

Oef dat klinkt heftig. Heb je familie of vrienden waar je misschien terecht kan, of juist waar de tweeling terecht kan?
Het enige wat mij hielp bij de vermoeidheid was het accepteren ervan en er aan toe geven. Hoe moelijk dat ook is. Slaapt de tweeling nog overdag? Ga mee! Vraag de andere kinderen of je partner om wat te doen in het huishouden.
Voor de misselijkheid, vanille vla, gember producten of pillen, rust nemen.
Praat er over met je gezin! Zo kom je vaak tot goede oplossingen en durf hulp te vragen. En weet dat er betere tijden aankomen. 

Bedankt voor je reactie.
Ja heel af en toe kan ik wel eens rekenen op vrienden om de tweeling even over te nemen. Daar kan ik dan ook wel eens van genieten. Er gebeurd gewoon heel veel en op hetzelfde moment en daar heb ik het echt moeilijk mee. Ik ga je tips zeker meenemen en ik denk idd dat het even tijd wordt dat ik met mijn gezin eens rond de tafel gaan zitten om één en ander te bespreken. 
Nogmaals heel erg bedankt voor je reactie.

Terug
Bovenaan