Extreme vermoeidheid

Hallo aanstaande mama's,<br />Ik wou hier graag even wat steun zoeken bij medestanders. Ik ben 29 weken zwanger en slaap bijna alleen maar. Sinds mijn corona vaccinatie, die ik op aanraden van de verloskundige heb genomen (laatste vaccinatie was 6 aug), ben ik dood en dood moe. Een trap lopen is al te veel. Ik slaap lang en slaap dan s'middags weer tot het avond eten. Ik probeer tussendoor een kleine wandeling te maken maar na 5 minuten is mijn buik kei hard en kan ik niet meer verder. Ook heb ik afgelopen 1.5 week de griep gehad, dat schiet ook niet op. En om niet te vergeten die verschikkelijke rusteloze benen s'nachts. :( <br /><br />Zijn er meer mensen die extreem moe zijn en daardoor niks meer kunnen ondernemen?<br /><br />Ik baal hier zo van. Ik zou graag nog langs een paar baby winkels gaan en conditie opbouwen voor de bevalling. Ik ben doodsbang dat ik te moe ben om de bevalling goed te laten verlopen. <br /><br />Alvast bedankt voor de steun & eventueel tips. ♡<br /><br />Liefs,<br />Suzanne<br />

Wat vervelend voor je Suzanne. Zelf heb ik het vaccin direct na mijn bevalling gehaald. Ik ben 2 dagen niet lekker geweest (verhoging/grieperig) en dat was het. Zou het ook een andere oorzaak kunnen hebben? Bijvoorbeeld laag ijzer of vitamine D? Misschien een idee om hier voor de zekerheid op te laten prikken om het uit te sluiten? Hopelijk trekt het bij en kan je nog heerlijk genieten van je zwangerschap!

Ik zou het zeker bespreken met je huisarts want het kan zeker andere oorzaken hebben. Klinkt eerder als ijzer tekort / bloed armoede of dat je griep van laatst misschien toch Corona was ondanks je vaccinatie oid. Moe is normaal maar zo moe is wel de moeite van extra onderzoek waard lijkt me!

Bedankt voor de reacties. Ik heb geen vitamine of ijzer tekorten. Alles is gecheckt. Ook heb ik een coronatest gedaan die was negatief. De dokter en verloskundige weten geen raad meer. Ik kom ook nu weer niet in slaap van de rusteloze benen, dat breekt ook op. ? En dan slaap ik s'ochtends weer lang door omdat ik anders nog veel te moe ben. En dan slaap ik ook s'middags weer tot de avond...

Pff wat vervelend voor je dat je je zo voelt en niemand weet hoe het komt! Sterkte komende tijd, het zal een beetje ‘uitzitten’ zijn voor je. Misschien kun je wel al kijken hoe je jezelf kunt ontzien na de bevalling? Bijv partner langer verlof laten opnemen, schoonmaakster inhuren etc. Dan voelt het misschien minder spannend als je vast een soort vangnet hebt. Die bevalling komt wel goed, op adrenaline en hormonen kom je echt een heel eind! Sterkte!

Luister vooral naar je lichaam. Je lichaam is keihard aan het werk met de zwangerschap en griep en je hebt een slaap achterstand. Probeer je vooral over te geven aan wat nodig is. 

Wat vervelend, mama Suuz! Als er geen medische verklaring voor te vinden is, is het dan niet zo dat je je dag en nacht ritme hebt omgedraaid? Ik heb nog een dreumes rondlopen, dus moet voor hem om half 7 mijn bed uit. 'S middags zet ik mn wekker op een uurtje, dus dan slaap ik zo'n driekwartier vaak. En savonds weer op tijd naar bed. Door rusteloze benen ga ik dan regelmatig even naar beneden nog, maar probeer daar zo min mogelijk op te focussen. Weet niet of je ook kramp hebt, maar ook dan ben ik streng tegen mezelf: even bed uit, geen licht aan, en na een kwartiertje weer gaan liggen en focussen op andere dingen. Er zijn nog wel dagen dat ik heel erg moe ben en er weinig uit mn handen komt. Maar over het algemeen gaat het een stuk beter.

Terug
Bovenaan